A hatásos Logó ismérvei

Mindenek előtt tudnunk kell mi az a logó és mire szolgál. A logó egy cég, szervezet vagy szolgáltatás egyedi, jól felismerhető, azonosításra szolgáló jele. A logó elsődleges célja a megkülönböztetés. Az egyértelmű jelölés megkönnyíti a tájékozódást a piac szereplői között.

logók

Lássuk, milyen szempontoknak kell megfelelnie céged logójának ahhoz, hogy versenyképes legyen a piacon.

1. Egyszerű

Törekedjünk az egyszerű formákra, kerüljük az apróbb részleteket. Az egyszerű logók jól felismerhetőek, könnyen megjegyezhetőek és hatásosan szállítják a cég üzenetét. Fontos leszögezni, hogy a logónak nem feltétlenül kell bemutatnia, mivel foglalkozik az adott cég vagy vállalkozás. A Nokia logó sem egy mobiltelefon. A logó kizárólag azonosításra szolgál. Tévhit, hogy feltétlenül a tevékenységet kell ábrázolnia a logó grafikájának, hisz ez sokszor túl bonyolult. Azonkívül, mivel sok azonos profilú cég létezik, sok hasonlóság adódna.

2. Könnyen Megjegyezhető

Az egyszerűség elve és a megjegyezhetőség szoros kapcsolatban van, egymásból következnek. Egy kifinomult, könnyen megjegyezhető logótervet csak egyszerű formákkal valósíthatunk meg. Vajon cégünk logója megállja e helyét a boltok zsúfolt polcain, vagy felismerhető e, egy autópályán elhaladó buszból?

3. Időtálló

Egy hatásos logónak időtállónak kell lennie, vagyis évek múltával is helyt kell állnia a piacon. A trendek mindig változnak. Tartózkodjunk a jelen kor divatjától, ha azt szeretnénk, hogy logónk 10-15 év múlva is egy alapjaiban biztos, megfontolt cég benyomását keltse. Mindemellett kitűnni csak akkor tudunk, ha logónk egyediségre törekszik, mellőzi a kor divatelmeit, nem követ semmiféle trendet. A legjobb példa erre a Coca-Cola logója, ami 1885 óta változatlan.

4. Sokoldalú

Tartsa szem előtt, hogy logója sokféle médiumon és alkalmazáson keresztül fog megjelenni, funkcionálisnak kell lennie mérettől függetlenül. Vízszintes és függőleges formátumokban is jól kell mutatnia. Egy színben is kivitelezhető legyen. Sötét és világos háttéren egyaránt jól mutasson.

5. Ízléses

Fontos, hogy a logó stílusa megfeleljen a célközönség által támasztott igényeknek. Például a szórakoztató iparban lehet játékos, akár gyermeteg is a logó megjelenése, de egy komoly üzleti tevékenységhez vagy pénzügyi szolgáltatáshoz inkább illik, egy visszafogottabb, letisztult stílusban megjelenített logó.

Logó tervezés folyamata

A szabadkézi vázlat a tervezési folyamat egyik legfontosabb része. Aki rohan, vagy egyszerűen kihagyja, ezt a lépést veszélyezteti a végeredményt. Szabad-kézzel gyorsan, kötetlenül tudunk tervezni. És sok lehetőséget kipróbálni.

  1. Célközönség meghatározása
  2. Ötletbörze
  3. Vázlatkészítés
  4. Tervezés
  5. Végleges vektoros formátum

Színezés

panton skála A szín nagyon szubjektív és érzelmi dolog, ezért először fekete-fehérben tervezzünk. A grafika, a színek, a betűk között egyensúlyt kell teremtenünk. Törekedjünk a részek harmonizálásra, megfontolt színhasználatra. Érdemes egymáshoz közeli színeket használni a színkör (pl. a “meleg” paletta, piros, narancs és sárga árnyalatok). Kerüljük a nehéz, szemnek kellemetlen színkombinációkat. A logó jól mutasson fekete-fehérben, inverzben, szürkeárnyalatosan és két színben is.

Tipográfia

A megfelelő betűtípust és betűméretet sokkal nehezebb megtalálni, mint az ikonikus részt. Jó ha ez elején végig gondoljuk a cég profiljához milyen stílus illene legjobban. Talpas vagy talpatlan, kövérebb esetleg vékonyabb betűk. Időt kell fordítani a fontok kipróbálására. Kerüljük a gyakran használt betűtípusokat. Ellenőrizzük, hogy a betű olvasható e kicsinyítve.

Nagyszerű, elolvastad! Oszd meg a világgal!

Írta: Pócsik Emese webdesigner

2007 óta dolgozom a design szakmában. Munkáim nagy részét céges weboldalak, portálok tervezése teszi ki. Rólam bővebben »

Iratkozz fel értesítési csatornámra!

Tetszett a bejegyzés? Iratkozz fel csatornámra és küldök Neked E-mail értesítőt, ha ehhez hasonló új cikk kerül fel a blogra.