Milyen a jó webszöveg?

  • 2012. 10. 30.
  • olvasási idő: 3 perc

Általában az adott termék vagy szolgáltatás előnyeit, részleteit maga a gyártó vagy szolgáltató ismeri legjobban és Ő tudja igazán jól bemutatni. Mielőtt úgy döntesz magadra vállalod a szövegírást hasznos lehet számodra a következő néhány alappillér, ami segít neked abban, hogy szöveged ne csak informatív, de hatékony is legyen.

webszoveg

Online kommunikációval képes vagy cselekvésre és vásárlásra buzdítani. De hogyan? Ha valóban van egy jó terméked vagy szolgáltatásod, ami segít az embereken, akkor kötelességed elmondani nekik. Használd fel a legjobb érveket, hogy bemutasd nekik a megoldásod!

Képzeld el, hogy a szöveged egy beszélgetés, amit végig vezetsz az olvasóval. Mindig egy emberhez beszélsz, Te vagy, meg egy másik személy aki olvas. A monitor másik oldalán húsvér emberek ülnek. Gondold végig mit mondanál, ha lehetőséged lenne velük személyesen beszélni, mivel keltenéd fel az érdeklődésüket?

Ne a legjobb szavakat és legjobb mondatokat keresd! Légy egyszerű és lényegre törő. Egy jó értékesítési szöveg a beszélt nyelvre hasonlít leginkább, nem pedig az írott szövegre.

Amikor beszélünk soha nem használunk összetett mondatokat. A hosszú, összetett, definíció szerű mondatok megnehezítik az olvasást. Egy jó szöveg olyan, hogy nem tudsz kivenni belőle egyetlen szót sem anélkül, hogy meg ne változtasd a mondat jelentését. Ez nem azt jelenti, hogy a rövid szöveg a jó, csak azt, hogy töltelékszavakra nincs szükség!

Egy fontos alapszabály a szöveg nem rólad szól. A szöveg csak az olvasódról szól, hogy ők mit akarnak és te mit fogsz tenni értük. A szövegírás a lehetséges vevőddel kezdődik és nem pedig a termékeddel. Az Ő vágyait, félelmeit, aggodalmait kell megfogalmaznod. Az emberekben gyakran felmerülnek különbőző kifogások a termék iránt, mind személyes beszélgetés során, mind pedig a képernyő másik oldalán. Mit tehetünk? Gondold végig milyen kifogások merülhetnek fel az emberekben és igyekezz minden felmerülő kifogást kezelni a szövegben.

Értékesítési szöveg alap metódusa

  1. Ki vagyok én? ( pl: Én egy webdesigner vagyok. )
  2. Mivel rendelkezem számodra? ( Weboldalak tervezek, amire neked szükséged van. )
  3. Mit fog ez tenni érted, miért van szükséged rám? ( A Weboldal mint eszköz, segít neked a saját terméked eladásában, ez által nő a bevételed. )
  4. Mit kell tenned ehhez? ( Kapcsolatba kell velem lépned, telefonálnod kell, ajánlatot kell kérned, stb… )

Fontos még, hogy amit árulsz az nem a terméked! A terméked az, amit termék csinál a vevővel. Az emberek nem a termékedet veszik meg hanem az eredményt. Például, ha öltönyöket árulsz, akkor nem magát az öltönyt adod el, hanem az elegáns megjenést, a megnyerő külsőt. Nem az eszközt adod el hanem az eredményt. Az eszköz maga az ötöny, az eredmény pedig az elegáns, megnyerő külső.

A vásárlás egy irracionális döntés, az emberek két okból vesznek meg valamit:

  1. Ha olyasmit árulsz, amit a célközönséged már akar, akkor a terméked előnyeire kell fókuszálnod!
  2. Ha olyasmit árulsz, amire a célközönségednek szüksége van, de még nem akarja, vagy nem tudja hogy létezik, akkor illusztráld a hátrányait annak, hogy nem rendelkeznek a termékeddel.

Feladat néklül ne helyezzünk el egyetlen mondatot sem!

Gondoljuk át mi a dolga annak a szövegnek, hová vezet, milyen célt szolgál?

  • Kifogást kezel?
  • Vágyat kelt?
  • Felépíti a szolgáltatás értékét?
  • Cselekvésre buzdít?
  • Bizalmat kelt?

Ha a fentieket szem előtt tartva alakított ki weboldalad szövegét, garantáltan több vásárlót fogsz generálni, ez által nő a bevételed.

Ha tartalmilag már felépítetted honlapod szövegét, nincs más hátra mint szabványos, helyes módon közzétenni.

Nagyszerű, elolvastad! Oszd meg a világgal!

Írta: Pócsik Emese webdesigner

2007 óta dolgozom a design szakmában. Munkáim nagy részét céges weboldalak, portálok tervezése teszi ki. Rólam bővebben »

Iratkozz fel értesítési csatornámra!

Tetszett a bejegyzés? Iratkozz fel csatornámra és küldök Neked E-mail értesítőt, ha ehhez hasonló új cikk kerül fel a blogra.