Mire jó a Youtube?

  • 2012. 11. 03.
  • olvasási idő: 4 perc

Ezt a videó megosztó oldalt, túlzás nélkül állíthatom, hogy mindenki ismeri. Legalább egy videót, segítség nyújtó filmet, mozi előzetest mindenki megnézett már. Saját példámat szeretném megosztani veletek, hogyan is segített nekem a Youtube és hogyan szereztem feliratkozókat.

Szabadúszó webdesigner vagyok 5 éve, viszont a folyamatos munka mellett kevés időm jut saját magam menedzselésére. Így olyan megoldást kellet kitalálnom, ami az én folyamatos felügyeletem nélkül is magától működik.

Egyik eszköze lehet ennek a Youtubra feltölött saját alkotás, bemutatkozó, vagy oktató videó. Youtube-ra főleg hobby videókat és oktató videókat töltöttem fel, amik azt a célt szolgálják, hogy bemutassák a nagyközönségnek képességeimet az adott területen. Beszélni magunkról, és megmutatni magunkról valamit két különböző dolog. Ráadásul az emberek legtöbbje vizuális típus így hatékonyabb, ha a erősségeidet inkább be- illetve meg mutatod, mintsem hosszú cifrázott mondatokban beszélsz vagy írsz róla. Először is kerestem egy témát, ami érdekel és lehetőleg nem csak engem érdekel, hanem még sokan másokat is, vagyis “keresett”, “népszerű”, beszélnek róla. Ehhez választottam “Suzanne Collins – Az Éhezők Viadala” című sikerkönyvet, ami nekem is nagyon tetszett és ebből illusztráltam.

A felvett anyagból aztán készítettem egy gyorsított videót, ami bemutatja rajzkészségem, kreativitásom és egykét saját trükköt is. Feltöltöttem a videó megosztóra. Videó feltöltésnél ügyeltem arra, hogy az összes paramétert és információt helyesen adjam meg, hiszen így lesz a visszajelzés is a legpontosabb. A youtube keresője is kulcsszavasan működik akárcsak a google-é. A találati lista elejére úgy kerülhetsz, ha minél több néződ van, minél több videó kedvelésed, minél több kommented és minél többen favorizálják a videódat.

Az újonnan feltöltött videók egy bizonyos ideig elsőbbséget élveznek a találati listán, így az új feltöltésed nézettsége, akár rövid idő alatt meg is előzheti a régebben feltöltött videókét. ( természetesen hasonló témáról beszélünk ) Feltöltés utáni érdemes megosztani a videódat közösségi oldalakon, fórumokon, a választott témával foglalkozó portálokon, hogy a barátaid, ismerőseid is lássák mit publikáltál illetve tovább tudják ajánlani. Ezután már csak figyelni kell mi történik.

Nézzük mi a recept?

  • Rajz tudásomat szeretném bemutatni, olyan módon, hogy a nézők láthassák a munkafolyamatot, mert az látványos, tanulságos, akár élmény is lehet számukra.
  • Ehhez választottam egy aktuális témát, ami népszerű és rajtam kívül még sok ezer embert érdekel. ( A legnagyobb sikert úgy érhetjük el, ha célcsoportunkat kiszolgáló videóval állunk elő )
  • Készítettem erről egy videót, ami a kezdeti lépésektől a végkifejletig bemutatja a munkafolyamatot ( hogyan készül el egy rajz ).
  • Feltöltöttem.

Eredmények:

  • A nézőközönségem legnagyobb része egy hasonló témájú ( akár konkurens ) videóból érkezett, aminek címében még részleges egyezés is van. Ennek a konkurens videónak a legelső ajánlott, kapcsolódó videója az én filmem volt.
  • Rengetegen jöttek a youtube keresőjéből kulcsszavas keresés alapján.
  • Megnéztek a követőim, akik előzőleg feliratkoztak a csatornámra.
  • Fórumról, ahol megosztottam a feltöltésem.
  • Közösségi oldalakról, ahol a barátaim tovább osztották a feltöltésem.

Mi tudtam meg a közönségmegtartásból?

Láthatod, hogy a videódat mikor tekerték vissza, hol szakították meg, mikor ismételték meg. Ebből megtudhatod, hogy melyik pillanatokra a legkíváncsibbak az emberek és melyik mozzanatok nem érdeklik őket.

Néhány tipp:

A legfontosabb, hogy jó kezdőképet válassz a videódnak, és az első 15 másodperc legyen megnyerő, ez az a kritikus intervallum, ami alatt a legtöbben döntenek a megszakítás mellett. Olyan aláfestő zenét válassz, ami illik a képanyaghoz. Ne legyen szélsőséges, vagy zavaró! Soha ne felejts el bemutatkozni és feltüntetni, hogy tulajdonképpen mit is csinálsz, valamint elérhetőségeidet és a weboldalad címét. A fentiek szem előtt tartva akár a videó megosztóról is szerezhetsz weboldaladnak értékes látogatókat, akár megrendelőket, vásárlókat is.

Látogassatok el a csatornámra

Nagyszerű, elolvastad! Oszd meg a világgal!

Írta: Pócsik Emese webdesigner

2007 óta dolgozom a design szakmában. Munkáim nagy részét céges weboldalak, portálok tervezése teszi ki. Rólam bővebben »

Iratkozz fel értesítési csatornámra!

Tetszett a bejegyzés? Iratkozz fel csatornámra és küldök Neked E-mail értesítőt, ha ehhez hasonló új cikk kerül fel a blogra.