Manapság már mindenkinek van weboldala?

Igen! Az internet egy nagyon gyors ütemben változó online környezet, melyen több millió cég, vállalkozás igyekszik minél több potenciális ügyfelet szerezni. Mivel a világháló egyre zsúfoltabb, ezért üzleti körökben különösen fontos a megfelelő minőségű online megjelenés. Nézzük mik azok az alappillérek, amelyek elengedhetetlenek egy versenyképes cég weboldalához.

jo-weboldal

1. Honlap célja, üzleti stratégia

Gondoljuk át miért is kell a cégednek honlap? Azok az internetes projektek, amik stratégiai fókusz nélkül indulnak, nem csak a céljukat nem érik el, de a kivitelezésük sem lesz 100%-os. Ezért jóval a honlap elkészítése előtt meg kell találnunk a választ arra, mi lesz a honlap tényleges üzleti célja, pontosan ki lesz a honlap célközönsége. Legfontosabb, hogy honlapod egyértelműen felvázolja pontosan mi cége üzleti tevékenysége szolgáltatása. A honlap kezdőlapját ezen információknak megfelelően tervezzük meg.

2. Igényes megjelenés

A honlap kinézete, design-ja nagyon meghatározó üzenet a külvilág felé. Figyelembe kell vennünk, hogy a weblapot nem saját magunknak készítjük, hanem a reménybeli látogatóinknak. Fontos az összhang a grafikai megjelenés és tartalom között. Tartalomközpontú oldalakra törekedjünk, ahol a design mindig alárendeltje a tartalomnak. Tartózkodjunk a túl sokféle színhasználattól. Bár egyre több mintázatból és színezetből tudunk választani, mégsem célszerű ezeket nagy mértékben keverni, rázúdítani a weboldalra. Általánosságban 3-4 szín elegendő egy oldalra hátterekre, kiemelésekre és a különböző link állapotokra variálva.

3. Olvasható, könnyen áttekinthető, strukturált tartalom

A tartalom az egyetlen eszköz, ami egy honlapot sikeressé tehet! Törekedjünk a releváns tartalomépítésre szövegek, képek és videók terén is. A tipográfia hamarabb gyakorol hatást az olvasóra, mint maga a tényleges szöveg, ezért igyekezzünk jól áttekinthető letisztult szövegeket írni. Strukturáljuk tartalmunkat alcímekkel, felsorolásokkal, kiemelésekkel. Ügyeljünk a szövegek megfelelő elhelyezésére, méretére, tagolására és minden egyéb paraméterre, ami a szöveg megjelenítéséhez kapcsolódik. Mindez lehetővé teszi, hogy látogatóink gyorsan és könnyen megtalálják a számukra fontos információt. Az olvashatóság a legfőbb szempont. Kerüljük a díszes betűtípusokat és a villogó szövegeket. Osszuk hasábokra, bekezdésekre tartalmunkat.

4. Webes kommunikáció és online marketing

A felhasználók vásárlási, információ szerzési szándékkal érkeznek weboldalunkra. Mindössze 3-10 másodperc áll rendelkezésünkre, hogy a látogatókat maradásra bírjuk, ezért megfelelő eszközökkel meg kell ragadnunk a felhasználók figyelmét. Az hogy mit hova helyezünk el, mekkora méretben, milyen színnel, mind pszichológiai hatással van az emberekre. Megfelelő grafikai eszközökkel tudjuk növeli eladásainkat, tudjuk irányítani látogatóinkat az oldalon.

5. Keresőoptimalizálás

Fontos, hogy a látogatók könnyen ránk találjanak a keresőben. Hiába van egy igényes, jól átgondolt weboldalunk, ha senki sem tud róla. A keresőoptimalizálás a legtöbb értékes látogatót eredményező módszer arra, hogy megtaláljanak minket az interneten. Ide tartozik minden olyan tevékenység, mely a weboldal találati listán történő előrejutását eredményezi természetes úton, tehát nem fizetett vagy szponzorált hirdetésen keresztül. A keresőoptimalizálás fontosságának további bizonyítéka, hogy a felhasználók 90%-a, a találati lista első oldalán megtalálja amit keres, tehát az első 10 találatból választ. A keresőoptimalizálásra a hatékonyság érdekében már a honlap tervezésénél gondolnunk kell.

Nagyszerű, elolvastad! Oszd meg a világgal!

Írta: Pócsik Emese webdesigner

2007 óta dolgozom a design szakmában. Munkáim nagy részét céges weboldalak, portálok tervezése teszi ki. Rólam bővebben »

Iratkozz fel értesítési csatornámra!

Tetszett a bejegyzés? Iratkozz fel csatornámra és küldök Neked E-mail értesítőt, ha ehhez hasonló új cikk kerül fel a blogra.