Leggyakoribb típushibák a honlapoknál

Mi is legyen a weboldalunkon? A megrendelők álltalában ezzel kezdik: cégnév, a címünk, telefonszámunk, ja és hogy mikor alakultunk. Ezek az információk mind kényelmesen elférnek egy névjegykártyán is.

tipushiba

A weboldal tervezés évek óta túl nőtte magát a cégadatokra épülő honlapoknál. Legalább is azokon a területeken, ahol nagyobb a piaci verseny, több cég honlapja versenyez a látogatók figyelméért. Rengeteg honlapot néztem már át funkcionális, tartalmi és design szempontból is. A legrosszabb esetekben, egyes cégek hozzátartozójukkal vagy éppen érettségiző diákokkal készíttetik el honlapjukat, mert úgy gondolják nem éri meg ebbe belefektetni, vagy majd akkor, ha a honlap már hozott a konyhára. Sokan “csak hogy legyen valami” elven gondolnak a weboldalukra, főleg azért mert nincsenek tisztában az internet nyújtotta lehetőségekkel.

Túlzás nélkül kijelenthetjük, ha egy cégnek rossz honlapja van az rosszabb, mintha nem is lenne. Miért? Ahogy cégünketfellendíti egy jó marketinggel felépített, strukturált honlap,úgy a hiányos, gyengébb megjelenésű oldalak sajnos megrendítik az embereket bizalmukban. Ugyan ez a helyzet, ha honlapod már nagyon régi, design és marketing szempontból is elavult.

Másik hatalmas baki, ha weboldalad ingyenes tárhelyen van, és vagy céges email címed az internet szolgáltató által beállított alapértelmezett cím. Bizalomépítéssel innentől kezdve nem is kell foglalkozni. Ne sajnáld weboldaladtól azt az évi néhány ezer forintot! Az időről időre megújulás fontos, lépést kell tartanunk konkurenciáinkkal és a felmerülő igényekkel. A felhasználók is szívesebben fordulnak inkább egy naprakész céghez, egy olyannal szemben, ahol azt látják, hogy évek óta nem történt változás, csak az árakat emelték fel.

Természetesen a vérfrissítés nem teljes arculat váltást, hanem a jelenlegi profilt megtartva, modernizált megjelenést és a felhasználókat kielégítő funkcionális tartalmat jelent. Bizonyos esetekben elkerülhetetlen az arculat teljes cseréje, mert az évek alatt “elkopott” annak célcsoport megszólító ereje, vagy sajnos eleve rossz koncepció volt. Típushiba még, hogy tartalom nélkül akarunk weboldalt építeni. Még ha egy honlap csak információs jellegű is, nem elegendő csupán a cégbemutatót, szolgáltatásokat és kapcsolatot kiírni 3 menüpontban. A tartalom nélküli honlapokat sem a keresők, sem a felhasználók nem díjazzák.

A strukturált tartalom összegyűjtése, megírása a honlaptervezés első lépése. Nem is kell addig designban gondolkodni míg nincs összeállítva, a megjelenítendő tartalom, hiszen nincs mire tervezni. A designal a tartalmat emeljük ki és nem fordítva. Használhatósági szempontból sajnos egykét helyen még mindig nem jutottak túl például a “belépek” nyitó lapon ( rosszabb helyeken flash introkon ) vagy azon, hogy zene szól a honlapon. Ezek a “töltelékek” cégünk imagéhez nem adnak hozzá értéket, viszont amellett, hogy zavaróak, gátolják a látogatókat a gyors és hatékony információ szerzésben. Továbbá a keresőkben is hátul marad a honlap. Tévhit, hogy a navigációra csupán elegendő egy fő menü. Természetesen mindenki tudja, hogy a menü segítségével eljuthat a weboldal összes oldalára. Viszont ez koránt sem elég.

Annak érdekében hogy a látogatók minél kevesebbet kattintsanak, és minél előbb eljussanak oda, ahová mi szeretnénk ( látogatók irányítása a megrendelés felé ) több cél felé vezető linket is be kell építeni az oldalba. A Keresőoptimalizálásról szerencsére egyre többen hallanak, viszont eszközeit ennek nem ismerik és ki is hagyják a honlap tervezéséből. Tartalmukat nem állítják össze optimálisan. Honlapjukat nem népszerűsítik. Sok helyen sajnos még mindig emlegetik a konkurenciát, s nem szoktak le a “Mi vagyunk a legjobbak” vagy a “Mi profik vagyunk” és hasonló mondatokról.

A honlap magért beszél. Senki nem fog a profizmusodban kételkedni, ha a honlapod megjelenése elegáns, tartalma jól felépített, és minőségi szolgáltatásaid, termékeid vannak. A minősítés nem a mi feladatunk, hanem ügyfeleinké! A visszajelzések segítenek az új látogatók bizalmát elnyerni.

Most, hogy tudod milyen NE legyen honlapod, vagy esetleg magadra ismertél, tudd meg Milyen egy jó céges honlap? »

Nagyszerű, elolvastad! Oszd meg a világgal!

Írta: Pócsik Emese webdesigner

2007 óta dolgozom a design szakmában. Munkáim nagy részét céges weboldalak, portálok tervezése teszi ki. Rólam bővebben »

Iratkozz fel értesítési csatornámra!

Tetszett a bejegyzés? Iratkozz fel csatornámra és küldök Neked E-mail értesítőt, ha ehhez hasonló új cikk kerül fel a blogra.