Hogyan épül fel egy jó webáruház?

Azt már tudjuk kik és hogyan vásárolnak az interneten. Nézzük meg hogyan kell felépülnie egy hatékony webáruháznak. Sehol máshol nem olyan fontos, hogy tudják-e használni a weboldalt vagy sem, mint a webáruházaknál. Cél nagyon egyszerű minél többen vásároljanak minél több terméket. Ahhoz, hogy ezt elérjük nem árt, ha betartjuk a következőket:

1. Tartalom kialakítása

Mivel a felhasználók a leghasznosabbnak a termékinformációkat tarják, nélkülözhetetlen, hogy a lehető legrészletesebb módon mutassuk azokat be. A teljesség igényével igyekezzünk kialakítani, egy-egy terméklapot, és minimum 3 fényképet töltsünk fel az adott termékről. Tartalom kialakítása legyen átlátható, jól strukturált, egyértelmű kategorizálással.

2. Átlátható, letisztult design és jó minőségű termékfotók

A termékoldal kialakításának hatalmas szerepe van a vásárlói döntésekben. Egy átlátható, jó felbontású és szép képeket használható, részletes leírást tartalmazó oldalon a termék eladási esélyek jóval magasabbak. Sokat számít, ha egy termékről több szögből is készülnek fotók és azt minden oldalról szemügyre lehet venni.

3. Vásárlásra ösztönzés

Ha a vásárló a keresési fázison már túl van, és csak azt mérlegeli, hogy az adott webáruházban vegye-e meg a terméket, vagy épp máshol, jól jöhetnek a cselekvésre buzdító kifejezések, interakciók. Némi marketing trükkel ( Ne legyen tolakodó! ) és vásárlói visszajelzésekkel, értékelésekkel, bizalmat keltünk a vásárlókban.

4. Az oldal sebessége

A tartalmon túl a másik fontos technikai tényező a sebesség. Nagymértékben befolyásolja a látogatók döntéseit, ha lassan töltődnek be a termékadatok. Ezen felül a weboldalak betöltődési sebessége egyre fontosabb a Google szemében is, valamint befolyásolja a konverziós arányt. Általánosan elfogadott nézet, hogy a 2 másodperc környéki oldalbetöltődési időre kell törekedni.

5. A vásárlási folyamat optimalizálása

Már fél siker, ha a látogató a kosárba helyezte a megvásárolni kívánt terméket. Túl az emberi tényezőkön sok múlik a vásárlási folyamat egyszerűségén is. Örök vita, hogy az egy-, vagy többoldalas checkout folyamat hoz jobb konverziót. A lényeg, hogy a szükségesnél NE legyen bonyolultabb, s a lehető legkevesebb erőfeszítéssel jusson túl rajta a látogató. Csak azokat az adatokat kérdezzük meg, amikre a vásárláshoz, vagy a piackutatáshoz feltétlenül szükség van.

6. Regisztráció, adatok gyűjtése

Sokan a kötelező regisztrációt látva gondolják meg magukat, és hagyják el a weboldalt. Ezért igyekezzünk az adatbekérő formokat a lehető legegyszerűbben tálalni. Gondoljuk végig, hogy melyek azok az adatok, amelyek mindenképp kellenek. Ne fárasszuk felesleges kérdésekkel vásárlóinkat.

8. Megfelelő fizetési módok

Fontos, hogy a vásárló a lehető legtöbb fizetési mód közül választhasson, és ezek között megtalálja az általa preferáltat is. Magyarországon még mindig népszerű az utánvétes fizetési mód, azonban ma már sem technikailag, sem anyagilag nem megterhelő például a bankkártyás fizetés vagy a PayPal, stb. beépítése.

9. Szállítási módok, ingyenes szállítás

Magyarországon még mindig népszerű, hogy futárszolgálattal együttműködve intézik a kiszállítást. Az értékhatárhoz, vagy megvásárolt termékek számához kötött ingyenes házhoz szállítást többen alkalmazzák itthon is. Ezzel további termékek megvásárlására ösztönözhetjük a látogatókat, de vigyázni kell az értékhatár megállapításával.

10. Visszatérő vásárlók, hűségprogram, kuponrendszer

Ne feledkezzünk meg a visszatérő vásárlóinkról. A kedvezményeknek mindenki örül. Természetesen számos hűségprogramot és kedvezményrendszert lehet kitalálni, de előtte érdemes szakemberektől némi marketing tanácsot kérni.

Ha a fenti ötleteket már beépítetted, ne feledd nagyon fontos lemérni egy egy fázis hatékonyságát. Tartsd észben, hogy minden látogató és minden webáruház más, fontos, hogy többször is teszteld a webshopod egyes részeit.

Nagyszerű, elolvastad! Oszd meg a világgal!

Írta: Pócsik Emese webdesigner

2007 óta dolgozom a design szakmában. Munkáim nagy részét céges weboldalak, portálok tervezése teszi ki. Rólam bővebben »

Iratkozz fel értesítési csatornámra!

Tetszett a bejegyzés? Iratkozz fel csatornámra és küldök Neked E-mail értesítőt, ha ehhez hasonló új cikk kerül fel a blogra.