Milyen egy korszerű honlap?

Rengeteg szempontot figyelembe véve azt mondhatjuk, szinte lehetetlen elérni azt a szintet, amikor az kimondhatjuk, weboldalunk ennél már nem lehet jobb, kihoztuk belőle a legtöbbet. Miért? Egy jól átgondolt, tartalmas honlap fejlesztése akár fél- egy évbe is telhet, ez idő alatt az internetes trendek, megoldások folyamatosan fejlődnek, így a kész weboldal mindig egy hajszálnyival elmarad a tökéletestől. A weboldalak elkészítése egyre több pénzbe és időbe is kerül, hiszen a folyamatos verseny és internetes fejlődés egyre többet követel mind a felhasználói, mind fejlesztői oldalról. Egyre nehezebb a “toppon” lenni, egyre több funkciót kell ellátnia a weboldalunknak és mind ezt egyre gyorsabban, és lehetőleg platformtól függetlenül. Ebből következik, hogy a folyamatos fejlődéssel egyre jobb weboldalak készülnek és egyre több profitot termelnek.

Nézzük milyen szempontoknak kell megfelelned, hogy elkészült oldalad akár éveken át versenyképes legyen?

A Kezdő oldal legyen megnyerő!

A webhely legfontosabb oldala, rend szerint ide érkeznek először látogatóink, itt helyezzük el a weboldal legfontosabb információit! Vizuálisan legyen megnyerő, mivel a látogatók az első benyomás alapján ítélnek, és innen indulnak el a honlap feltérképezésére. Helyezzünk el minél több hasznos információt a kezdőlapra.

Navigáció

A navigáció továbbra is kiemelten fontos szempont a weboldal, illetve a tartalmak közötti eligazodásban. Például a divatjamúlt több szintű lenyíló menüket egyre inkább felváltja a hasábokra osztott “megamenü”. Így az információk nincsenek több szint mögé rejtve. A látogatók sosem fogják végig olvasni A-tól Z-ig a weboldaladat így hasznos a keresés funkció illetve honlaptérkép.

Tartalom

Azok a cégek, akik komolyan veszik internetes megjelenésüket, minimum egy embert alkalmaznak webes tartalomépítésre. Az emberek szeretik tudni éppen min dolgozunk, milyen projectekben veszünk részt, vagy mit teszünk azért, hogy az internetes társadalom fejlődjön. A hírek, cikkek, bejegyzések írásának ma fontos szerepe van, nem merül ki abban, hogy valaki megosztja olvasóival, a napi időjárást. A releváns szöveges tartalom írása kiemelten fontos a bizalomépítés és persze keresőoptimalizálás szempontjából is.

Interaktivitás

A felhasználó oldalról az interaktív szó mindig cselekvést feltételez. Akinek rögtön flash animációk ugranak be, hessegesse el a gondolatot. Lehet interaktív weboldalunk mindenféle zavaró töltelék animációk nélkül is. Fontos, hogy a weboldalt minél kevesebb kattintással be lehessen járni. Ezeket igyekezzünk kiváltani, pl sliderek, banner slideshowt segítségével. Használjuk ki, hogy honlapunk lehetőséget ad kétirányú kapcsolatteremtésre. Hiszen egy céges weboldal akkor felel meg küldetésének, ha kiaknázza az online médiában rejlő lehetőségeket

Gyorsaság

Az idő pénz. Várni senki nem szeret. Igyekezzünk a honlap motorikus részében, valamint a tartalom kialakításához is olyan elemeket használni, amik a lehető leggyorsabban betudnak töltődni.

Hírlevél

A hírlevelek segítenek abban, hogy a látogatók ne feledkezzenek meg rólad. Az aktuális hírek, akciók, új termékek közzétételére nagyszerű, automatizálható és olcsó megoldás, melyet azért olvas el a címzett, mert az az információ hasznos számára. Nagyon fontos, hogy csak az kapjon tőled hírlevelet, aki a csatornádra feliratkozik. A feliratkozások számát viszont különféle marketing fogásokkal ( pl.: Nyereményjáték, kuponok ) lehet növelni.

Légy jelen

Nem árt, ha megjelenünk a közösségi médiában. Az átlagfelhasználók egyre több időt töltenek el kapcsolataik menedzselésével közösségi oldalakon, ezáltal rengeteg megosztást látnak. Nagyszerű környezet, hogy rajongó tábort építs, fent tartsd az érdeklődést szolgáltatásod, terméked iránt, illetve visszatérő vagy új vásárlókat szerezz.

Tegyük fel magunkban a kérdést

  • Kihasználjuk-e a rendelkezésre álló online és offline csatornákat weboldalunk népszerűsítésre?
  • Építjük-e folyamatosan tartalmunkat, karbantartjuk-e honlapunkat?
  • Linképítettünk-e eleget?
  • Tartjuk-e a lépést konkurenciánkkal?
  • Aktívak vagyunk e a közösségi médiában?

Nagyon ritka az olyan weboldal, ami elkészülte után tökéletes marketing szempontból. Azt, hogy mennyire lesz egy adott koncepció sikeres, csak megsaccolni lehet, tényleges visszajelzést marketingünk hatékonyságáról, csak a statisztika elemzéséből kaphatunk.

A weboldalon történő munka valójában a honlap elkészülte után kezdődik. Azzal hogy elkészítettünk egy weboldalt, csupán megteremtettük a lehetőséget, hogy jelen legyünk az interneten! Az, hogy milyen minőségben és ezt mennyire tudjuk kihasználni, csak ezután következik!

Nagyszerű, elolvastad! Oszd meg a világgal!

Írta: Pócsik Emese webdesigner

2007 óta dolgozom a design szakmában. Munkáim nagy részét céges weboldalak, portálok tervezése teszi ki. Rólam bővebben »

Iratkozz fel értesítési csatornámra!

Tetszett a bejegyzés? Iratkozz fel csatornámra és küldök Neked E-mail értesítőt, ha ehhez hasonló új cikk kerül fel a blogra.