Az online marketing stratégia alapjai

Sajnos néhány vállalkozás egy teljesen eredménytelen honlappal igyekszik kipipálni az online marketinget. Sok honlap küszködik az eladással, nehézkesen szerez bevételt, nem jönnek a megrendelések, pedig tök jó a design és még a szomszédot is megkérted, hogy állítsa be kezdőlapnak. Mi a gond?

A legtöbb esetben az, hogy a honlapok stratégia nélkül készülnek el. A “bevált marketing módszer” általában az, hogy a konkurensektől lenyúlt, hatékonynak vélt honlapelemekből, rakunk össze weboldalakat. Innen egy menü, onnan egy slider, amonnan meg egy kis szöveg. Frankeinstein lénye jut eszembe, akitől még teremtője is elszörnyedt, majd sorsára hagyta. Nincs ez másként a honlapoknál sem. Azokat az oldalakat, amik nem hozzák a várt eredményt egyszerűen a sorsára hagyják, majd nyugtázzák, hogy “nekünk a web nem vált be”

az online marketing strategia alapjai

Mivel nem dúskálunk a jól értékesítő honlapokban, nagyon könnyű a rossz mintákat követni, fittyet hányva a webergonómiára, a tudatos építkezésre, és a stratégia tervezésre. Hajlamosak vagyunk tévesen azt gondolni, hogy a weboldal tervezésre nem kell annyira ráfeszülni, hiszen csak össze kell dobni valamit Photoshopban, ráhúzni egy WordPressre és másnapra ömlik a bevétel. Csakhogy ez közel sincs így.

Sajnos kis hazánkban a legtöbb vállalkozó nincs megfelelően tájékoztatva arról, hogy milyen honlapra van szüksége ahhoz, hogy sikeressé váljon az online értékesítésben.

Nézzünk néhány támpontot, hogyan alapozhatjuk meg online stratégiánkat

  • Ha sikeres akarsz lenni az online világban, akkor konkrét problémákat kell megoldanod konkrét emberek számára.
    Határozd meg a célcsoportodat, mutasd be annak sajátosságait.
  • Foglald össze röviden, hogy ki vagy és kinek akarsz segíteni, kinek hasznos, amit kínálsz. Legyen egyértelmű, hogy milyen értékeket képviselsz.
  • Vázold fel a cég rövid és hosszú távú céljait.
  • Mutasd be részletesen a terméked, szolgáltatásod, mond el miért hasznos az embereknek.
  • Gondolkozz el azon, mi az a különleges érték, amit máshol az emberek nem kapnak meg. Határozd meg a vállalkozás központi üzenetét egy maximum 10 szóból álló rövid, tömör mondatban.
  • Olyan cég / márkanevet válassz, ami viszonylag rövid, könnyen megjegyezhető és tükrözi a szolgáltatási területedet.
  • Válaszd ki azokat a kulcsszavakat / kifejezéseket, amelyek a szolgáltatásodra leginkább jellemzőek.
  • Vázold a tartalmi szerkezetet egy honlaptérképpel. Határozd meg milyen aloldalakból fog felépülni a teljes weboldal és ezektől milyen funkciókat vársz el.
  • Amikor még senki sem tudja, hogy ki vagy, nem ismert a márkaneved, nincsenek referenciáid, a legjobb esélyed a sikerre, ha a megoldásodat nagyon vonzóan tálalod. Fordíts kiemelt figyelmet egy igényes arculatra.

Sokan nem számolnak azzal, hogy időt kell szánniuk arra, hogy a fentieket megfelelően előkészítsék. Ehelyett összecsapnak egy fél oldalas leírást, amiből egy valami biztosan nem lesz: bevétel. Felteszem neked a költői kérdést: Miért legyen számomra fontos, hogy jó weboldalt készítsek neked, ha neked sem az?

Egy sikeres weboldal létrehozása sok munkát és kitartást igényel. Ezt pedig sajnos kevesen hajlandóak a saját oldalukról belefektetni. A gyors sikerben reménykednek.

Ha az alapokat nem rakod le jól, akkor nem sok esélyed van arra, hogy hosszú távon működő, stabil üzleted legyen!
Viszont ha már a legelejétől fogva, kiemelt hangsúlyt fektetsz az alapokra, akkor minden esélyed megvan, hogy a Te internetes vállalkozásod legyen a következő sikertörténet!

Nagyszerű, elolvastad! Oszd meg a világgal!

Írta: Pócsik Emese webdesigner

2007 óta dolgozom a design szakmában. Munkáim nagy részét céges weboldalak, portálok tervezése teszi ki. Rólam bővebben »

Iratkozz fel értesítési csatornámra!

Tetszett a bejegyzés? Iratkozz fel csatornámra és küldök Neked E-mail értesítőt, ha ehhez hasonló új cikk kerül fel a blogra.