Gyakorlati tanácsok hírlevél küldőknek

A hírlevél mindig is a vásárlókkal való kapcsolattartás legfontosabb eszköze volt, emellett a céges weboldalak legjobb kiegészítői. A hírlevél egy olyan direkt marketing eszköz, ami ideális esetben a címzett kérésére érkezik, tehát az korábban feliratkozott annak rendszeres fogadására. Legfőbb előnye, hogy fenntartja a partner viszonyt az üzletmenet “üresjárataiban.”

Feliratkozás

Az internet ma már tömegmédium, de a hírlevelek nem tömegekhez szólnak. Akit nem érdekel a szolgáltatás, az már a weboldalad alapján eldönti, hogy nem iratkozik fel, felesleges őket “kényszeríteni” ilyen-olyan trükkökkel. A leghatékonyabb, ha felajánljuk ugyan a feliratkozást, többször, több helyen, de nem tesszük kötelezővé. Jó hír, hogy a felhasználók egyre inkább megtudják különböztetni a fontos hírleveleket a kéretlen üzenetektől. Személyesnek érzik mert mindig a privát bejövő üzenteik közé érkeznek. Sokak már beépítették napi rutinjukba a hírlevél olvasást.

Küldés

A levelek ne érkezzen túl sűrűn és legyenek viszonylag rövidek. Semmiképp se legyen agresszív vagy ijesztő. Jobbára fontosabb híreket, promóciókat, árakat, akciókat, eseményeket tartalmazzanak. A feladó és a tárgy rovat legyen mindig megfelelőn beállítva, mert így nagyobb eséllyel nyitják meg a levelet. Mivel a feliratkozóink, többnyire hűséges vásárlóink, ezért kiemelt figyelem jár nekik, amit értékes tartalommal, kedvezményekkel, kuponokkal érdemes kifejezni.

Mivel sok levelező rendszerhez létezik már “betekintő” nézet, a levél első pár sorába ajánlott értelmes tartalmat sűríteni. A hírleveleket úgy kell megtervezni, hogy a felhasználók gyorsan megragadhassák a küldemény lényegét. A levelek haszna a felhasználók szemével: informatívak, naprakészek és kényelmesek mert közvetlenül a felhasználó információs központjába érkeznek.

A Jó hírlevél

  • Tartalmazzon üdvözlést és megszólítást a címzett nevével. Ezzel az etiketten kívül az alapvető tisztelet kifejezésének teszünk eleget, emellett a személyes kapcsolat kialakítása nagyon fontos.
  • Felépítése, tördelése, vizuális megjelenése kövesse a webergonómia szabályait.
  • Pontos menetrend szerint érkezzen a címzetthez, ne túl ritkán, ne túl gyakran. Például hetente minden kedden ebédidőben.
  • Fogalmazása legyen rövid és célratörő, célunk az, hogy átvezessük az olvasót a weboldalunkra, egy landing page-re, ahol aztán minden részletet elolvashatnak.
  • Felépítése feleljen meg a hírlevelekre vonatkozó HTML szabványoknak. Nem árt, ha telefonon is jól olvasható.
  • A hírlevél akkor lesz hiteles, ha rendelkezik aláírással, általános cégadatokkal, mint az egyszerű e-mailek.

Hírlevél Hírlevél Hírlevél

Fontos tudnod, hogy csak akkor éri meg hírlevelet indítani, ha lesz elegendő közlendő, új hír, tartalom, ami célcsoportot érdekli, illetve megvan a szükséges erőforrás a küldéshez, a hatékonyság ellenőrzéséhez, és tudod tartani a menetrendet.

Leiratkozás

Itt mindenkinek felhívnám a figyelmét, hogy ez nem opcionális lehetőség, hanem az adatvédelmi törvény része! Vagyis minden hírlevél küldő a hírlevelében kötelezően el kell helyezzen leiratkozó linket. Vannak olyan elvetemültek, ahol a leiratkozás bonyolultabbá tételével akarják megőrizni címzettjeiket. Ez hatalmas öngól. Gátolni a leíratkozást, amúgy is butaság, mert spamként leszünk megjelölve. Jobb elveszteni egy címzettet, mint örökre a spamak börtönébe záródni. Leiratkozni egy darab linkel kell mindenféle jelszó, kérdés, vagy szemrehányás nélkül.

Nagyszerű, elolvastad! Oszd meg a világgal!

Írta: Pócsik Emese webdesigner

2007 óta dolgozom a design szakmában. Munkáim nagy részét céges weboldalak, portálok tervezése teszi ki. Rólam bővebben »

Iratkozz fel értesítési csatornámra!

Tetszett a bejegyzés? Iratkozz fel csatornámra és küldök Neked E-mail értesítőt, ha ehhez hasonló új cikk kerül fel a blogra.