Ha jó weboldalt akarsz, a minőségi tartalomgyártás kötelező

  • 2017. 05. 07.
  • olvasási idő: 5 perc

Ha vállalkozást vezetsz, van weboldalad és az internetről akarsz vevőket, akkor a minőségi tartalomgyártás kötelező!

Ki írja meg a marketing szövegedet?

Nyilván, ha csak egy személyes blogod van tökmindegy kiírja meg azt, hogy mit ettetek karácsonykor, de amennyiben üzletszerzési, vagy értékesítési célok vezérelnek, döntő jelentőségű, hogy kinek a kezébe adod a szövegírást.  A weboldaladon, vagy a nyomtatványaidon megjelenő szöveg az első kapocs, amellyel interakcióba lépsz potenciális és leendő ügyfeleiddel. Ez alapján fogják megítélni a vállalkozást/Téged.

Megírod Te?

Igen ez sokszor felmerül, hogy “Majd én megírom“. Na most ezzel az a baj, hogy nem tudsz írni. Nyilván mindenki látott már wordot és vállalkozóként valószínűleg írtál már üzleti levelet is, de azt szögezzük le most, hogy az egy délután alatt összedobált/lopott 200-300 karakteres formázatlan szöveg, az nem marketingszövegírás.

Csak akkor csináld Te, ha értelmező, magyarázó és informatív szövegeket tudsz írni, a weboldaladra jellemző kulcsszavak köré építkezve.

A tartalommarketing lényege az értékes, releváns szöveges és vizuális tartalom előállítása, azzal a céllal, hogy egy pontosan szegmentálható célközönséget bevonzzon és megtartson – ennek nyomán pedig nyereséges ügyfélakciókat hozzon Neked.

Íme, az  4 legfontosabb aranyszabály, amelyet mindenképp javaslok fontolóra venni, mielőtt neki állsz a szövegírásnak.

1. Kinek írsz?

A fogyasztói társadalom kőkemény reklámzajának kellős közepén éljük mindennapjainkat. Olyannyira hozzászoktunk a marketing tartalmú szövegekhez, hogy ha azok profizmus hiányában készültek, akkor szinte biztos, hogy nem lépik át az ingerküszöböt. Még a közeli ismerőseim próbálkozásait is néha kínok között olvasom el, ha nem tördelt, vagy formázott a szöveg, esetleg dögunalmas blablával kezdődik.

A nulladik lépés mindig a célközönség feltérképezése, kommunikációs szokásainak megismerése. Ha nem találod el az olvasóid által preferált nyelvezetet, tónust és stílust, akkor senki sem fogja elolvasni az írásodat, legyen az bármilyen hasznos és tartalmas! Kezdetnek javaslom, gondold át a következő kérdéseket:

  • Ki a célközönségem?
  • Miért olvassák majd a szövegem – business or pleasure?
  • Mit szeretnének megtudni, mi az általuk elvárt haszon az írásomból?
  • Az örök kérdés, tegező, vagy magázó?

Figyeld, tanulmányozd és értsd meg potenciális közönségedet, találd meg a legérdekesebb utat figyelmük megragadására! Gondolj arra is, hogy olvasóidnak valószínűleg korlátozott idő áll rendelkezésükre, ezért tisztázd le, hogy mi az az információ, amelyet mindenáron meg szeretnél osztani velük. Tarts a fókuszt és ne feledd: a kevesebb néha több. Nem mindig a legkomplexebb írás a nyerő.

2. A  jó címsor választás a legfontosabb!

A történet roppant egyszerű: a cím alapján fognak átkattintatni a bejegyzésre. Biztos hallottad már a bulvárból, hogy “kattintásvadász”cím, pont ez kell neked is. 10-ből átlagosan 8 ember olvassa el a címsort, míg csupán 10-ből 2 fő jut el a teljes szöveg befogadásáig.  Utalj a címben arra, hogy miről szól a szöveg, egy semmit mondó címre nem fog senki kattintani.

3. Web vs. Print – nem mindegy!

Megszámolni sem tudnám, hányszor kaptam már olyan marketing célú szövegeket, amelyeket nem az adott közvetítő csatornához igazítottak. Valamiért egy weboldalhoz mindig kevés a szöveg, egy szórólapra pedig mindig oldalakat akarnak bele erőltetni.

  • Amíg egy írott-nyomtatott anyagon működnek a hosszú mondatok, online felületen mindig légy lényegre törő, ne feledkezz meg a webes ergonómia szabályairól!
  • A közösségi médiumok felületein az egyik legfontosabb szempont a karakterlimit! A netre nem regényt olvasni járunk, úgyhogy tartsd egyszerűen, így az újra megosztási esélyeidet is jócskán növeled.
  • A webes felületeken nem olvasunk, hanem pásztázunk. A weboldalad szövegét nem fogják elolvasni az utolsó betűig. Gondoskodj  kellő kiemelésekről, mert ez biztosítja, hogy még a legsietősebb felhasználó is átlátja a szöveg lényegét.
  • Használd a számok erejét. Ha sikeres vállalkozást vezetsz több száz partnerrel, kommunikáld! Ha céged fennállása elérte a bűvös 10 évet, kommunikáld!
  • Használj minőségi képanyagot a szöveged illusztrálásához.

4. A helyesírás igenis számít!

Mondom én, aki még mindig diszlexiával küzd :D De a lényeg, hogy bizony a publikált szövegeid  az üzleti igényességedet, komolyságodat tükrözik. Egy vállalkozás megítélésekor fő szempont annak honlapján közölt tartalom nyelvtanilag helyes megfogalmazása. Hiteltelenné válik az a cég, amely alapvető nyelvtani hibákat ejt a szövegeiben.

Ha Te írod a szöveget mindig lektoráltass, olvastasd el mással. Ne legyél hanyag, mert vizuálisan is nagyon ronda az összecsapott szöveg.

Figyeld meg, elemezd ki és értsd meg az elérni kívánt olvasótáborodat. A termék/szolgáltatás/gondolat, amelyről írsz, Téged képvisel. Vállalkozóként vagy üzlettulajdonosként törekedj a minőségi szövegírásra – ha magadtól nem megy, keress szövegíró szakembert, akire rábízhatod!

Nagyszerű, elolvastad! Oszd meg a világgal!

Írta: Pócsik Emese webdesigner

2007 óta dolgozom a design szakmában. Munkáim nagy részét céges weboldalak, portálok tervezése teszi ki. Rólam bővebben »

Iratkozz fel értesítési csatornámra!

Tetszett a bejegyzés? Iratkozz fel csatornámra és küldök Neked E-mail értesítőt, ha ehhez hasonló új cikk kerül fel a blogra.