A HTML5 banner hirdetés az online marketing  egyik eredményesebb formája. Sok cég marketingstratégiájában kiemelt helyen szerepelnek az Adwords Hirdetések, mert egy megfizethető, jól mérhető és hatékony eszköz például márkaismertség növelésére, vagy egy új termék bevezetésére, esetleg szezonális kampányok promózására. A hirdetés lényege az átkattintás, hiszen egy landing oldalra szeretnénk csalogatni az érdeklődőket, ahol megtekinthetik az ajánlat részleteit.

A kérdés, hogy hogyan lehet olyan webes hirdetéseket tervezni, amelyek sok átkattintást hoznak? A jó banner nem a mérete, vagy az elhelyezése miatt jó, hanem a tartalma miatt. Ha elég  megnyerő az ajánlat, elég kreatívan lett elkészítve, akkor észre fogják venni, rá fognak kattintani. Az alábbiakban találsz pár tippet és általános irányelveket hatékony banner hirdetések tervezéséhez.

A HTML5 legnagyobb előnye – a látványos animálás mellett – hogy készíthetünk benne interaktív alkalmazásokat, feliratkozó űrlapot, kalkulátort, média lejátszót, akármit, attól függően, hogy mi a banner célja. Ezt aztán be lehet ágyazni hírportálokon, más releváns oldalakon.

Egy jó hirdetési bannert főleg a figyelemfelkeltő, szép grafika és az igényes animáció ad el. Nagyon fontos a velős és jól megfogalmazott marketing üzenet, hiszen kis hely áll rendelkezésre.

1. Használd a standard banner méreteket

A Google Adsense szerint a legeredményesebb banner formátumok a következők:

728 × 90px – leaderboard
300 × 600px – fél oldal
300 × 250px – közepes téglalap
336 × 280px – nagy téglalap

A HTML5 lehetővé teszi, hogy rugalmas,  akár responsive bannereket készítsünk. Elég a 3 fő elrendezést elkészíteni, a méret változatok pedig maguktól beigazódnak a helyükre, ha vw mértékegységet használsz.

2. Helyezd el a hirdetéseket helyesen

Hatékonyság szempontjából, csak olyan helyen éri meg hirdetési helyet vásárolnod, ahol a banner a hajtás felett jelenik meg, és közel áll az oldal fő tartalmához, tehát releváns. Nincs értelme például kertészettel foglalkozó portálon baba ruhákat reklámozni.

3. Hierarchia fenntartása

A hatékony bannerhirdetések célja a márkaismertség növelése és a webhely forgalmának növelése. Három alapvető összetevőjük van:

  • A cég logója segít a márkaismertség kialakításábam. Legyen vizuálisan domináns, de ne annyira nagy, mint a cselekvésre való felhívás (CTA).
  • Az ajánlat bemutatja a nyújtott szolgáltatást / terméket, vonzó promóciót, vagy árakciót. Például: “Kiváló minőségű egyedi bútorok 1 helyen”, vagy “50% kedvezmény minden csizmából”.  Ez a hirdetés fő üzenete és az első dolog, amit a nézők észrevesznek.
  • A cselekvésre való felhívás (CTA) általában gomb, amely a felhasználókat arra készteti, hogy többet akarjanak megtudni az ajánlatról.

4. Tartsd egyszerűen

A nézők valószínűleg csak másodpercig pillantanak a banner hirdetésére, tartsd egyszerűen a tartalmat és a grafikát is.

5. Használj megfelelő gombokat

A banner típusától függően a nagy szines gombok gyakran növelik a hirdetés átkattintási arányát (CTR), mert a felhasználókat kattintásra készteti és a felhasználók szeretnek (össze-vissza) kattintgatni :D

7. A szöveg legyen nagyon jól olvasható és figyelemfelkeltő

Hozd létre a címsorod és a test másolatát. Ne használj kurzív, rendkívül vékony, vagy csupa nagybetűs betűtípusokat.

8. Használj animációt

Használj olyan egyszerű animációt, amely legfeljebb 15 másodperc és nem ismétlődik 3nál többször. Ha jelenetváltás van az animációban, az utolsó képkockán is legyen gomb.

9. A banner tűnjön ki

Ha a hirdetés vizuálisan nagyon beleillik a webhelybe, ahol szerepelt, akkor nem biztos, hogy eléri a célját. Nyilván túl harsánynak sem szabad lenni, de a kontraszra különösen figyelni kell.

10. Legyen összhangban a márkával

A banner hirdetése egy olyan céloldalra mutasson, amely magában foglalja az ajánlat részleteit. Ügyelj arra, hogy a hirdetés illeszkedjen a márkához és a céloldalhoz.

12. Minőségi grafikai tervezés

Válassz releváns grafikákat és fotókat, amelyek támogatják az üzenetet, és közvetlenül kapcsolódnak a termékéhez. Nem mindig szükséges a képek használata a hordetésben, a szép tipográfia, vagy a vektoros illusztrációk ugyanolyan eredményesek lehetnek.

14. Tartsd a fájlméreteket nagyon kicsin

Minél kisebb annál jobb, maximum 150 kB, lehet a Google Adwords szerint.

 


DOLGOZZUNK EGYÜTT?
Jelenleg új együttműködést sajnos nem tudok vállalni, köszönöm megértésed!