A HTML5 banner hirdetés az online marketing egyik eredményesebb formája. Sok cég marketingstratégiájában kiemelt helyen szerepelnek az Adwords Hirdetések, mert egy megfizethető, jól mérhető és hatékony eszköz például márkaismertség növelésére, vagy egy új termék bevezetésére, esetleg szezonális kampányok promózására. A hirdetés lényege az átkattintás, hiszen egy landing oldalra szeretnénk csalogatni az érdeklődőket, ahol megtekinthetik az ajánlat részleteit.
A kérdés, hogy hogyan lehet olyan webes hirdetéseket tervezni, amelyek sok átkattintást hoznak? A jó banner nem a mérete, vagy az elhelyezése miatt jó, hanem a tartalma miatt. Ha elég megnyerő az ajánlat, elég kreatívan lett elkészítve, akkor észre fogják venni, rá fognak kattintani. Az alábbiakban találsz pár tippet és általános irányelveket hatékony banner hirdetések tervezéséhez.
A HTML5 legnagyobb előnye – a látványos animálás mellett – hogy készíthetünk benne interaktív alkalmazásokat, feliratkozó űrlapot, kalkulátort, média lejátszót, akármit, attól függően, hogy mi a banner célja. Ezt aztán be lehet ágyazni hírportálokon, más releváns oldalakon.
Egy jó hirdetési bannert főleg a figyelemfelkeltő, szép grafika és az igényes animáció ad el. Nagyon fontos a velős és jól megfogalmazott marketing üzenet, hiszen kis hely áll rendelkezésre.
A Google Adsense szerint a legeredményesebb banner formátumok a következők:
728 × 90px – leaderboard
300 × 600px – fél oldal
300 × 250px – közepes téglalap
336 × 280px – nagy téglalap
A HTML5 lehetővé teszi, hogy rugalmas, akár responsive bannereket készítsünk. Elég a 3 fő elrendezést elkészíteni, a méret változatok pedig maguktól beigazódnak a helyükre, ha vw mértékegységet használsz.
Hatékonyság szempontjából, csak olyan helyen éri meg hirdetési helyet vásárolnod, ahol a banner a hajtás felett jelenik meg, és közel áll az oldal fő tartalmához, tehát releváns. Nincs értelme például kertészettel foglalkozó portálon baba ruhákat reklámozni.
A hatékony bannerhirdetések célja a márkaismertség növelése és a webhely forgalmának növelése. Három alapvető összetevőjük van:
A nézők valószínűleg csak másodpercig pillantanak a banner hirdetésére, tartsd egyszerűen a tartalmat és a grafikát is.
A banner típusától függően a nagy szines gombok gyakran növelik a hirdetés átkattintási arányát (CTR), mert a felhasználókat kattintásra készteti és a felhasználók szeretnek (össze-vissza) kattintgatni :D
Hozd létre a címsorod és a test másolatát. Ne használj kurzív, rendkívül vékony, vagy csupa nagybetűs betűtípusokat.
Használj olyan egyszerű animációt, amely legfeljebb 15 másodperc és nem ismétlődik 3nál többször. Ha jelenetváltás van az animációban, az utolsó képkockán is legyen gomb.
Ha a hirdetés vizuálisan nagyon beleillik a webhelybe, ahol szerepelt, akkor nem biztos, hogy eléri a célját. Nyilván túl harsánynak sem szabad lenni, de a kontraszra különösen figyelni kell.
A banner hirdetése egy olyan céloldalra mutasson, amely magában foglalja az ajánlat részleteit. Ügyelj arra, hogy a hirdetés illeszkedjen a márkához és a céloldalhoz.
Válassz releváns grafikákat és fotókat, amelyek támogatják az üzenetet, és közvetlenül kapcsolódnak a termékéhez. Nem mindig szükséges a képek használata a hordetésben, a szép tipográfia, vagy a vektoros illusztrációk ugyanolyan eredményesek lehetnek.
Minél kisebb annál jobb, maximum 150 kB, lehet a Google Adwords szerint.
DOLGOZZUNK EGYÜTT?
Jelenleg új együttműködést sajnos nem tudok vállalni, köszönöm megértésed!