Hogyan és miért támogasd weboldaladat bloggal?

Digital Divas beszámoló, nem csak Hölgyeknek!
Tegnap a Digital Divas Hungary egész napos blogger konferenciáján jártam, ahol sikeres blogokról, sikeres bloggerekről volt szó. Olyan emberek ( nem csak hölgyek ) avattak be minket, sikerük titkaiba, akik főállásként tekintenek a blogolásra és a blogjukból élnek.
Számomra azért volt fontos az eseményen részt venni, hogy tovább tudjam adni nektek miért hasznos egy vállalkozást, vagy weboldalt bloggal támogatni.

Digital Divas

Mire jó a blog, ha céged van?

Vegyük alapul a hagyományos, romantikus naplóírást. A kézzel írott naplóban saját érzéseinket, gondolatainkat, személyes véleményünket írtuk le, elsősorban magunknak. Lényege, hogy a velünk történt események, érzések dokumentálva legyenek.

De hogyan jön ez össze az üzleti weboldalakkal? Kit érdekel a te személyes véleményed például a mosógépekről? Nos mindenkit! Mindenki látott már filmet, amiben a kisebb testvér ellopja a nővére naplóját, mert annyira kíváncsi, hogy vele mi történik, mit gondol, hogyan érez. Miért? Mert őszinte és hiteles információhoz juthat.

Személyes véleményünk, tapasztalataink megosztása a szolgáltatási területünkkel kapcsolatban hiteles információt jelent látogatóink számára. Ez által megbízható online tanácsadóvá válunk. Bármilyen honlapod is van, legyen az fotós portfólió, szerszámgépeket forgalmazó webshop, vagy online jogi tanácsadás, a látogatókat érdekelni fogja, hogy szerinted mi a jó megoldás, vagy melyik a jobb termék. Ez által hasznos és érdekes információkkal látod el a célközönségedet és a bizalmi faktorod egyértelműen nő. Például tudsz arról írni, hogy milyen vízlágyítót használjak a nálad vásárolt mosógéphez, hogy az a lehető legidőállóbb legyen. Én biztosan hinni fogok, neked főleg akkor, ha ezt 5 másik ember is megerősíti a bejegyzésednél hagyott kommentben.

A rendszeres blogolás az egyik legjobb módja a tartalommarketingnek. Tartós kapcsolatot tudsz teremteni a felhasználóiddal, vásárlóiddal, vagy új ügyfeleket is szerezhetsz. SEO szempontból is a leghatékonyabb módja a jó helyezés elérésének a találati listán.

Ideális blog vezetés szempontjai

Az olvasói szokások az elmúlt években megváltoztak. A látogatók nem szeretik a rideg híreket, a száraz tényeket, mindig keresik a jó sztorikat. Ha csak egy eseményről, vagy hírről is van szó, hozzá kell adnod a saját véleményedet, tapasztalatodat az adott témáról. Saját példámon is észrevettem már, ha például a keresőoptimalizálással jövök, akkor gyakorta érdeklődnek, hogy én magam a saját weboldalamat hogyan optimalizálom.

Tippek

  • A címen nagyon sok múlik. Legyen figyelemfelkeltő, akár interakció vadász. “10 dolog, ami a sikeres diétához kell”, “Kóbor macska garázdálkodott a portréfotózáson”, “Minden, amit tudni akartál az iPhone 6-ról”
  • A szöveged legyen egyszerű és közérthető, legyen közvetlen akárcsak egy személyes beszélgetés.
  • Egy bejegyzés kb. 500 szó terjedelmű legyen.
  • Mivel az emberek lusták olvasni, gondosodjunk arról, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű kép- és videó anyagot használjunk.
  • A szöveged esztétikusan nézzen ki, legyen megformázva. Használd ki a formázási lehetőségek teljes tárházát: alcímek, felsorolás, aláhúzás, stb.
  • A bejegyzés végén ajánlj kapcsolódó cikkeket, releváns linkeket.
  • Az elkészült bejegyzést mindig tedd közzé minél több közösségi média platformon.

Azokat a blog tulajdonosokat, akiket ma napi 3000 egyedi látogató olvas, az első évben még alig olvasta valaki. Mivel ez egy hosszú távú dolog senki ne várjon azonnali eredményeket. Légy türelemmel, és írj szorgalmasan. A főállású bloggerek 2-3 naponta javasolják új bejegyzés publikálását. Ez nagyon sok munka. Így, ha sikerül heti egy minőségi cikket közétenned, már az is nagyon jónak számít és az üzleted malmára hajtja a vizet.

Akinek már van weboldala, de még nincs blog szekciója, minél előbb bővítse honlapját és kezdjen el a profiljához kapcsolódó minőségi tartalmat írni.

Nagyszerű, elolvastad! Oszd meg a világgal!

Írta: Pócsik Emese webdesigner

2007 óta dolgozom a design szakmában. Munkáim nagy részét céges weboldalak, portálok tervezése teszi ki. Rólam bővebben »

Iratkozz fel értesítési csatornámra!

Tetszett a bejegyzés? Iratkozz fel csatornámra és küldök Neked E-mail értesítőt, ha ehhez hasonló új cikk kerül fel a blogra.