Hogyan tervezzünk weboldalt nőknek és férfiaknak?

A férfiak és nők sok dologban különböznek, nem csak gondolkodásmódban, vagy ízlésben, de netezési szokásokban is. A marketing és a reklám hatása is más a nőkre és a férfiakra. Más-más színek és formák keltik fel a figyelmüket, más tartalomtípusokra fókuszálnak. Néhány dolgot figyelembe véve tudunk jó weboldalakat tervezni külön női és férfi célcsoportnak. Lényegében minden azon múlik, hogyan tudunk párhuzamot vonni a netes értékesítés és nemek gondolkodásmódja között.

Vegyünk két alapvetően különböző célcsoportot. Ha például van egy autós portálunk, akkor valószínűleg azt 80%-ban férfi közönség fogja felkeresni. Másik véglet, ha egy kozmetika weboldalát üzemeltetjük, kétség kívül főleg hölgyekre kell számítani. Ha azt akarjuk, hogy webdesign célba találjon, tehát minél több látogatóból legyen vásárló, nem árt, ha tisztában vagyunk a marketing nemekre gyakorolt hatásával. Ízelítő:

Így tervezzünk nőknek

Jó történetek, részletgazdagság, kifinomult design

  • A nők szeretik, ha a látvány emlékezteti őket magukra, saját ízlésvilágukra. Szeretik a finom, kidolgozásokat, a pasztell színeket, az elegáns mintázatokat. Egyszóval hölgyek számára sokkal kifinomultabban, körültekintőbben kell grafikailag tervezni. Egy komor, vagy nagyon leegyszerűsített weboldalon kevésbé érzik jól magukat.

  • A nők szeretik a jó történeteket, hozzászólásokat. Hölgy közönség számára több tartalomra van szükség az adott honlapon, mert konkrét részletekre kíváncsiak. Szeretnek a dolgoknak utána olvasni és látni, hogy a termék vagy szolgáltatás, hogyan oldotta meg mások problémáit.

  • A nők szeretik az időt álló termékeket, vagy az olyan dolgokat, amik az idő múlásával is hatékonyan működnek. Ha erre nem találnak biztosítékot, tovább keresgélnek.

  • A hölgyeket a kezdőlapon meg kell győzni. Ha nincsenek elvarázsolva rögtön az elején, akkor továbbállnak. Ritkábban keresnek fel belső oldalakat részletek után.

  • A nők szeretik megosztani tapasztalataikat másokkal. Ha te nő vagy, biztosan kaptál már tippet a barátnődtől, hogy egy adott termék neki mennyire bevált és feltétlenül ki kell próbálnod. A nők szeretik azt érezni, hogy a termék meg tudja megoldani a közvetlen környezetük problémáit is.

  • A nők szeretnek csacsogni és pletyizni. A tartalmakat a nők felé sokkal személyesebben kell megfogalmazni. Legjobb úgy, mintha élőszóban beszélgetnétek. Nagyon hasznos, ha van lehetőség az adott termék kibeszélésére, véleményezésére a weboldalon.

  • Így tervezzünk férfiaknak

    Bizonyíték, közvetlenség, becsvágy

  • A férfiak szeretik a látványt magukénak tudni. A vásárlásban az ösztönzi őket, hogy elképzelik, hogy az adott termék már a sajátjuk. Magyarul Ő majd, hogyan fog hasítani azzal a BMW-vel.

  • A kalandvágy és a felfedezés vágya ugyan úgy él az interneten is mint a való életben, így férfiak gyakran felkeresik a belső oldalakat is. Többet kattintanak.

  • A férfiak szeretik a tényeket, tömör, velős kijelentéseket. A “rizsára” nem kíváncsiak. Az informatív képekre sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek, mint a nagyobb terjedelmű szövegekre.

  • A férfiaknak tényleg bizonyíték kell nem ígéret ( Jól mondja az Old Spice ). Csak olyan terméket vesznek meg, vagy szolgáltatást vesznek igénybe, ami biztosan, vagy legalább is nagyon nagy eséllyel megoldja a problémájukat. Ha nem elég meggyőző a termék minősége, vagy a honlap megjelenése, biztosan máshol vásárolnak.

  • A férfiak nem halogatják a vásárlást, nem teszik el későbbre, nem gondolják meg jobban. Vagy megveszik vagy nem. Így ha nem győzöd meg őket első alkalommal, kevés az esélye, hogy később visszatérnek.

  • A férfiak szeretnek kérkedni és hencegni. Nem adnak javaslatokat olyan könnyen, mint a nők. Inkább felvágnak azzal, amit megvettek. Mi több sokkal hamarabb megveszik az új dolgokat.

Nagyszerű, elolvastad! Oszd meg a világgal!

Írta: Pócsik Emese webdesigner

2007 óta dolgozom a design szakmában. Munkáim nagy részét céges weboldalak, portálok tervezése teszi ki. Rólam bővebben »

Iratkozz fel értesítési csatornámra!

Tetszett a bejegyzés? Iratkozz fel csatornámra és küldök Neked E-mail értesítőt, ha ehhez hasonló új cikk kerül fel a blogra.