Így kell keresőoptimalizálni 2014-ben

A Google algoritmusában 2013-ban rengeteg változás volt, a megjelent hivatalos frissítéseken túl is folyamatosan finomítják az algoritmust, amely szerint a találati lista létrejön. Ha idén is jó pozícióba akarsz kerülni a következőkre kell hangsúlyt fektetned.

Honlap újratervezés

Rendszeres és Minőségi tartalom

Agyon rágott téma, heti rendszerességgel említem ennek fontosságát. Rendszeres, hasznos tartalmat létrehozni célzott közönségnek még mindig elengedhetetlen. Ez ma már alapkövetelmény. Sőt nem is elég a klasszikus értelemben vett minőségi tartalom. Aki még mindig nem fektet ebbe energiát, idén elég nagy gondban lesz. Egyre inkább lényeges, hogy azok az információk, amelyeket közlünk, ne csak jó minőségűek legyenek (helyesírás, stilisztika, helyes hangnem, minőségi képek, videók ), hanem meg is ragadják a felhasználókat.

Ha az általunk publikált tartalom, vagy termék nem eléggé hat az emberek érzelmeire, nem eléggé kíváncsiak rá, akkor nem fogunk kitűnni a tömegből. Tartalom marketing szempontjából rövidebben, tömörebben kell majd írni. A szöveges tartalmak hosszát 550 – 1000 szó között érdemes tartani, főként a mobil eszközös böngészés miatt. ( a felhasználók nem akarnak 2000 szót átlapozni pl iPhone-on ).

De mi számít minőségi tartalomnak? Amikor tartalmakat gyártasz, egyrészt arra figyelj, hogy az adott cikk aktualitása és relevanciája több hónap, de akár több év után is fennmaradjon. A másik dolog, amit érdemes szem előtt tartani az, hogy egy témába mennyire mélyedsz el. Ezt nem feltétlenül a karakterek számát jelenti, hanem azt, hogy mennyire konkrét, mennyire gyakorlatias, azaz mennyire hasznos a látogató számára a dolog, amit leírsz.

Az olyan örökzöld tartalmak, amelyek elolvasása után a látogató tényleg kap valami pluszt, már a Google szemében is ki fogja meríteni a minőségi tartalom fogalmát. A másik nagyon fontos kérdés a rendszeresség, amely viszont soha nem mehet a minőség rovására. Inkább írj kevesebbet, de azok ütősebbek legyenek, de heti 1 frissítés alá semmiképpen sem érdemes menni.

Strukturált adatok

A keresőknek meg kell értenie, hogy az adott tartalomban melyik kifejezés mit jelent. Segíthetünk a keresőnek azzal, ha megjelöljük az adott tartalom milyen típusú információt hordoz magában (cikk, dátum, szerző, recept hozzávaló, értékelés, stb.). Érdemes megjelölni a strukturált adatokat, mely révén a találati listán is különbözhetünk a konkurensektől és nagyobb átkattintási arányokat (CTR) érhetünk el.

Természetes Linknépszerűsítés, Pagerank

Ha van egy értékes tartalmunk, ami jó esetben ténylegesen érdekli a látogatókat, akkor ez önmagában még nem fogja magára vonni a figyelmet. Ez különösen igaz egy induló weboldalra. Tehát főleg kezdetben kikerülhetetlen az, hogy ajánljuk a weboldalunkat értékes oldalakra, katalógusokba. Onnan igyekezzünk hivatkozást szerezni, ami ténylegesen értékes és releváns weboldal. Lehetőleg ne egy-egy honlapról, IP címről szerezzünk sok linket, hanem sok domainről egy-egy hivatkozást.

Legjobb, ha nem a statikus oldalrészekben vannak a bejövő hivatkozásaink (lábléc, oldalsó oszlopok, menü, stb.), hanem az oldal dinamikus részeiben, cikkeiben vagyunk említve. Lényeges a gyorsaság is: ha a saját területünkön kijön egy új termék, hír, akkor a gyorsaság meghatározó. Egy-egy kreatív megoldással sok hivatkozást gyűjthetünk természeteses módon. A bejövő linkeknél érdemes azt is szem előtt tartani, hogy azok lehetőleg természetes forrásból származzanak, és természetes ütemben épüljenek.

Egyre inkább kerülni kell a fizetős linkeket és a mesterséges (spam) linképítést. A linkszövegeknél a természetesség jegyében is egyre inkább a márka érték és nem pedig a releváns kulcsszóhalmozás a fontos, hiszen ha belegondolunk a valóságban az emberek a legritkább esetben fűznek kulcsszavakat, az általuk megosztott továbbküldött tartalmak mellé.

Reszponzívitás

A mobilos felhasználás száma rohamosan növekszik. Ma már kétségtelen, hogy egy weboldalnak platform-függetlennek kell lennie. A mobilos terület fejlődésének mértéke bőven meghaladja az előzetes várakozásokat. 2011-ben a Youtube videó megtekintéseinek 6%-a mobileszközről történt. 2012-ben ez a szám 25%-ra, 2013 első felében pedig 40%-ra nőtt. A mobileszközök jelentősége tehát rohamléptében fejlődik.

Ennek következtében a webhely mobilos teljesítménye nagymértékben bele számít a rangsorolásba. Ha nem rendelkezik a honlapod mobilra optimalizált nézettel, ez legyen az első, amibe beruházol 2014-ben. Sok vérbeli marketinges meg van róla győződve, hogy 2015-re szinte csak a mobilos nézetekkel kell foglakoznunk.

Közösségi faktor

Lehet, hogy sokakat most elkeserítek, de ezzel a jövőben mindenképpen foglalkozni kell, hiszen jelentősége a SEO-ban nagymértékben felerősödött. Ha belegondolunk a linknépszerűség is egy korai közösségi faktor. A közösségi oldalak elterjedésével bárki “szavazhat” ránk, legyen az bármilyen interakció (megosztás, kedvelés, követés, hozzászólás, stb.)

Magyarországon még mindig a Facebook a leginkább elterjedt közösségi platform, bár a Google sokat izmozik azon, hogy a Google+ is egyre népszerűbb legyen. Így érdemes foglalkoznod ezekkel a jövőben.

Brand faktor

2013-ban a 2.0 Pingvin frissítéstől számítva a márkaérték hivatalos Google rangsorolási faktor lett. A kereső ezt azért vezette be, mert egyre nagyobb mennyiségű manipulatív tartalom és oldal kerül fel a webre, amelynek célja a jó helyezések megszerzése, ez azonban ellentétes a Google céljaival. A Google ugyanis egyetlen dologra törekszik: maximalizálja a felhasználói élményt, azaz pontosan azt az információt igyekszik a látogató elé tárni, amelyet ő keres.

Ennek pedig fontos része lett a márkaérték, hiszen a márkák „természetesen” alakulnak ki, pontosan azért mert az emberek bíznak bennük. A márka tehát a minőség jelképe a webszeméttel szemben.
Itt nem csak olyan nagy márkákra kell gondolni mint az IBM vagy a HP, ellenkezőleg: Egy fogászat is lehet a saját témájában márka értékű, ha a Google azt látja, hogy sokan beszélnek róla az online világban. Ehhez semmi mást nem kell tenni, mint ugyanúgy márkát építeni, ahogyan azt az offline világban is tennénk, hiszen a Google is pontosan ezt az algoritmust képezte le.

Minél több fronton, minél több formában közlünk a célcsoport számára hasznos tartalmat, a márkaértékünk és relevanciánk annál inkább növekedni fog. Érdemes ezért nem csak cikkeket, de pdf-eket, webimáriumokat, videókat, hangfájlokat, infó grafikákat is beépíteni a tartalom marketing stratégiánkba.

Szerzőség

A weben fellelhető nagy mennyiségű tartalom minőségi kategórizálására nem csak a brand faktor-t, hanem a szerzőséget is bevezette a Google. A szerzőség vagy „authority” lényege, hogy az előállított tartalmak szerzőjeként lehetőségünk van felvállalni az arcunkat, így ezzel egy magasabb bizalmi körbe kerülünk a Google szemében. Ez azt jelenti, hogy a kereső nevünket és a Google Plus profilunkban beállított képünket is megjeleníti a találati listán, amely a látogatók számára is bizalomnövelő.

Vendég Blogging

Vendég blogolás robbanásszerűen megnőtt az elmúlt évben és ez továbbra is az egyik leghatékonyabb eszköz minőségi bejövő linkek építeni. Arra a paradoxonra épül, hogy egy bejegyzés sokkal nagyobb hatást érhet el, ha egy nálunk „SEO erősebb” oldalra kerül ki, mint ha azt a saját oldalunkon közölnénk. Pontosan ezért érdemes a témakörünkön belül előforduló legolvasottabb site-okat megkeresni és oda független cikkeket, elemzéseket, tanulmányokat és összehasonlításokat készíteni, amelyek nem rólunk, hanem a szakmánkról szólnak.

Ezen cikkek alján pedig feltétlenül helyezzük el weboldalunk linkjét vagy szerzői profilunk hivatkozását, hogy végeredményben a mi hitelességünket támogassa a bejegyzés.

Megbízhatóság, Elkötelezés, Élmény

Rendkívül fontos a megbízhatóság a keresők szemében. Mi által lesz egy weboldal megbízható? Néhány szempont a sok közül:

  • weboldal kora
  • weboldal elérhetősége
  • weboldal gyorsasága
  • weboldal teljesítménye
  • azonosíthatóság (a weboldalnak legyenek ténylegesen létező arcai a Google Plusszon, Facebookon)
  • megfelelő linkhálózat
  • megfelelően kiépített közösség
  • közösségünk mérete, aktivitása
  • minél több visszatérő látogató

Összegzés

A régi szokások nehezen halnak ki, azonban a változásokhoz való alkalmazkodás fontos. SEO mindig is az egyik legmeghatározóbb csatorna volt az online marketingben, és mindig is az lesz.

Nagyszerű, elolvastad! Oszd meg a világgal!

Írta: Pócsik Emese webdesigner

2007 óta dolgozom a design szakmában. Munkáim nagy részét céges weboldalak, portálok tervezése teszi ki. Rólam bővebben »

Iratkozz fel értesítési csatornámra!

Tetszett a bejegyzés? Iratkozz fel csatornámra és küldök Neked E-mail értesítőt, ha ehhez hasonló új cikk kerül fel a blogra.