Mi az a konverzió és a konverzió-orientált weboldal tervezés?

A konverzió egy online marketing szakkifejezés, mely egy üzleti cél teljesülését jelenti, amely fontos, kézzel fogható eredményt ad. Ezek az eredmények lehetnek például: Ajánlatkérés, megrendelés, hírlevél feliratkozás, regisztráció, előfizetés, vásárlások teljesülése, nyereményjátékon való részvétel, kérdőív kitöltés, stb.

Konverzió akkor jön létre, amikor a normál honlap látogató eléri az (általad kitűzött) üzleti célt és át konvertálódik vásárlóvá. A régi “offline” világban edződött marketingeseknek a legnehezebb megérteni, miért is van szükség konverzió mérésre, optimalizálásra. Számos kifogást vesznek elő arra vonatkozóan, hogy ez miért nem fog működni.

Ennek ellenére be kell látni, hogy egy jól működő online marketing gépezetben a konverziós szemléletmódot nagyon fontos. Hiszen ha ez hiányzik, akkor távolról sem tudunk hatékonyságról beszélni. Vannak nagyon jó hirdetési és mérési megoldások, azonban a konverziós szemlélet elengedhetetlen a sikeres online marketinghez.

Konverzió

Mikor kell konverzió növelésben a gondolkodni?

Ha az érdeklődőid nem igazán akarnak online rendelni, vagy nem teljesen egyértelmű a rendelési folyamatod, javasolt át gondolni az értékesítés menetét és a webergonómiát. Az is előfordulhat, hogy nem eléggé bizalomgerjesztő a kommunikációd, így sok vásárlónak szüksége van arra, hogy egy élő emberrel beszéljen, mert nem igazodnak el a honlapon. A telefonos rendeléssel viszont, teljesen elvágod a konverzió és az online marketing közötti kapcsolatot!

Ha nem hajlandóak a vevők online rendelni, inkább bemennek a boltba vagy telefonálnak, akkor valószínűleg az online kommunikációddal, a tájékoztatással, a termék bemutatásával, vagy a felhasználói ergonómiával van a baj.

Azokat a konverziókat lehet csak mérni, amik valamiféle online folyamat eredményeként a honlapon jönnek létre, általában űrlap segítségével, tehát, nem telefonon vagy email-en keresnek az ügyfeleid. Ugyan a telefonhívás is lehet egy számodra üzleti szempontból hasznos interakció, de mérési szempontból sajnos, nem tudod visszakövetni, hogy a vásárló honnan érkezett.

Hogyan tervezzünk jól konvertáló weboldalakat?

Egy konverzió orienált webdesignal hatékonyság növekedést lehet elérni. De hogyan? A weboldal tulajdonképpen egy felhasználói felület, melyen megfelelő design elemekkel segíthetjük a navigálást, meghatározhatjuk a fókuszpontokat, vezethetjük látogatóinkat a megrendelés felé. Ilyen design elemek például a színes kiemelések, ikonok, gombok, nyilak, egyéb vizuális trükkök. Ezek megfelelő ( nem túlzsúfolt ) használata nélkülözhetetlen a figyelemfelkeltéshez.

Számít az is, hogy milyen ösztönző kifejezéseket használunk, mennyire jó a weboldal nyelvezete, illetve mennyire világos, hogy mit kapnak a látogatók, egy linkre vagy gombra kattintás után. Nem árt tudni még, hogy mely felületek teljesítenek jól az adott célok elérésének érdekében, hogy hogyan használjuk eredményesen a call-to-action elemeket, vagy milyen megoldásokat használjunk a felhasználók egyedi megszólítására.

Nagyszerű, elolvastad! Oszd meg a világgal!

Írta: Pócsik Emese webdesigner

2007 óta dolgozom a design szakmában. Munkáim nagy részét céges weboldalak, portálok tervezése teszi ki. Rólam bővebben »

Iratkozz fel értesítési csatornámra!

Tetszett a bejegyzés? Iratkozz fel csatornámra és küldök Neked E-mail értesítőt, ha ehhez hasonló új cikk kerül fel a blogra.