Miért fontos a Social Media Marketing?

  • 2013. 10. 04.
  • olvasási idő: 5 perc

A Facebook, Twitter Google + és egyéb közösségi oldalak többé nemcsak a tizenéves lányok délutáni szórakozásai. Szerencsére egyre több vállalat használja közösségi médiát, hogy online közösséget építsen szolgáltatása köré. Nem véletlen, hiszen ma egy jól kialakított céges Facebook oldal hatékonyabb kommunikációt tesz lehetővé, mint például egy hírlevél, ami gyakran azonnal törlése kerül. A kétirányú kommunikáció biztosítja, hogy a vásárlók kapcsolatba léphessenek veled, illetve megoszthassák ismerőseikkel a termékedet.

“Oszd meg és uralkodj!”

Az átlag felhasználók arra használják a közösségi médiát, hogy meglévő kapcsolataikat menedzseljék, újakat keressenek, vagy ismerkedjenek.
Amit sokan nem tudnak, vagy egyszerűen figyelmen kívül hagynak, hogy Facebook nem más, mint egy tőzsdén bejegyzett haszonelvű vállalkozás. Továbbá fontos tudni, hogy a közösségi terek létrehozása mellett nem más, mint egy hatalmas hirdetési felület és marketing kommunikációs eszköz, amit megfelelően kihasználva gazdasági előnyre lehet szert tenni! Azzal, hogy profilunkkal fent vagyunk a Facebookon mi is vásárlóvá válunk. Tudják a felhasználói profil információinkat, hogy hány évesek vagyunk, mit szeretünk, milyen filmeket nézünk stb… és ehhez céloznak hozzá hirdetéseket, nyereményjátékokat.

facebook

A Facebook Magyarországon

Itt nálunk gyerekcipőben jár az internetezés úgy általában. Jó céges profilt is inkább a nemzetközi sikereket is felmutató cégek, és a lelkes fiatalokból álló, folyamatosan fejlődő cégek csinálnak.
A Facebook 2013.09.10-én 4.600.000 magyar felhasználóval rendelkezik. A teljes hazai populáció ugyanebben az időpontban 9.958.000 fő, így azt lehet mondani, hogy szinte minden második magyar ember „fent van a fészbúkon”. Ez a több mint négy és fél millió felhasználó ráadásul aktív, azaz nem hetente, vagy havonta látogatja meg a közösségi oldalt, hanem a napi szinten cserél információt a portálon. Ekkora potenciális közösségen belül bármely vállalat megtalálhatja a célcsoportját, ha megfelelően tud szűrni.

Miért legyen fent a cégem a facebook-on?

Először is azért mert az összes konkurenciád már ott van. Vagy ha mégsincs ott akkor te legyél az első. Viccet félretéve, a facebook a lehető legjobb közeg arra, hogy bizalmat és pozitív képet építs ki a márkádról, szolgáltatásodról. A közösségi oldalon sokkal közvetlenebb és emberközelibb kommunikációt folytathatsz a vevőiddel mint mondjuk egy e-mailes csatornán.

Így közelebb hozhatod a brand-edet az emberekhez. Nem mindegy azonban, hogy hogyan fogsz neki a közésségépítésnek, azaz hogy milyen minőségű és üzleti potenciálú rajongókkal töltöd meg a céges facebook oldalad.

Hogyan érdemes kialakítani a céges facebook rajongói oldalt?

Mindenekelőtt pontosan olyan stílusban és arculattal, amilyennel a márkád működik a piacon. A facebook rajongói oldal tulajdonképpen egy lenyomata a cégednek. A facebook alapvetően egy olyan közösségi oldal, ahova nem üzletelni és nem információkat kutatni, hanem elsősorban szórakozni járnak az emberek. Nagyon jó lehetőséget kapsz ezáltal arra, hogy érzelmileg hass az emberekre, ne csak megvegyék, hanem szeressék is a termékedet.

Hogyan kezdj el toborozni rajongókat? Törekedj arra, hogy olyan potenciális ügyfél jelöltekre lőj, akiket később vásárlóvá tudsz konvertálni, de legalább is biztos, hogy érdeklődik a témád iránt. Például: Középiskolás tiniknek, ne próbáljunk meg eladni sampont ősz hajra.
Fontos, hogy óvakodj a nyereményjátékoktól, a lájk gyűjtő cégektől és minden olyan megoldástól, ahol a rajongók azért lájkolják az oldaladat, hogy eljussanak egy következő lépéshez. Ne feledd, hogy csakis olyan rajongókra van szükséged, akik vagy a tágabb szolgáltatási területed, vagy rögtön a szolgáltatásod iránt érdeklődnek, érdeklődhetnek!

Mi a helyzet a többi közösségi oldallal?

Twitter, Google +, LinkedIn, Pinterest

Magyarországon ha B2C-ben ( business to consumer ) tevékenykedsz, akkor első körben elég, ha a facebook kommunikációdat megteremted. Éppen elég nagy munka ez is. Mind a Google + mind pedig a Twitter, bár a tengeren túlon már nagyon népszerűek, hazánkban még csak kiegészítő szerepet töltenek be, de mindenkép érdemes szerepeltetned a social marketing eszköztáradban.

Social media és Keresőoptimalizálás

Végezetül pedig fontos néhány szót szólnia Social és a SEO kapcsolatáról is. A keresőoptimalizálás jelenje és jövője szerint igen erősen a minőség és a bizalom felé halad. Ez azt jelenti, hogy a Google egyre inkább azt díjazza, ami a látogatóknak valóban értékes, és egyre kevesebb teret ad a találati lista manipulálására. A social megosztások, lájkok és a közösségi terjedés pedig egy hiteles mérőszám arra, hogy ténylegesen mi tetszik az embereknek.
A „Social factor” mint egyre növekvő súlyozású rangsorolási faktor, így már nem hagyható figyelmen kívül egyetlen weboldal tulajdonos számára sem. Bármilyen iparágban is tevékenykedsz, a szolgáltatásod akkor lesz minőségi, ha az tetszik az embereknek. Természetesen az a legjobb, ha ezt mindenféle beavatkozás nélkül Ők saját maguktól lájkolják, osztják meg.

Nagyszerű, elolvastad! Oszd meg a világgal!

Írta: Pócsik Emese webdesigner

2007 óta dolgozom a design szakmában. Munkáim nagy részét céges weboldalak, portálok tervezése teszi ki. Rólam bővebben »

Iratkozz fel értesítési csatornámra!

Tetszett a bejegyzés? Iratkozz fel csatornámra és küldök Neked E-mail értesítőt, ha ehhez hasonló új cikk kerül fel a blogra.