Miért kell újratervezni a meglévő weboldalakat?

Van már weboldalad, de úgy érzed nem felel meg a kitűzött célnak. Az utóbbi időben kevesebb a látogatottság és az ajánlatkérések száma. Valamit tenni kell. Szerencsére vannak olyan vállalkozások, ahol érzékelik az internetes jelenlét fontosságát, és igyekeznek weboldalukat naprakészen tartani. Mégis előfordul, hogy funkciókkal kell bővíteni az oldalt vagy arculatot kell cserélni.

website-redesign

Nagyon gyakori ma a redesign. Ez köszönhető az új technológiáknak, és a folyamatosan változó internetes szabályoknak, elvárásoknak. Főleg azért döntenek az újratervezés mellett mert úgy érezik, hogy a vizuális élményt fel kell javítani. Nyilván ez a legszembetűnőbb dolog, de egy honlapnak a gyenge vizuális megjelenésen túl is lehetnek hibái.

Először is győződj meg arról, hogy a honlapot valóban át kell-e tervezni, és milyen mértékben. Nem biztos, hogy azért kell egy honlapot lecserélni, mert az rossz. Egyes cégek azért döntenek a teljes arculat váltás mellett, mert időközben a szolgáltatás körük bővült, vagy úgy brand mögé szeretnék tenni internetes megjelenésüket.

Mikor ajánlott az újratervezés mellett dönteni?

  • Ha az utóbbi időben egyre kevesebb a látogató, kevesebb az ajánlatkérés, vagyis kevesebben találnak meg téged. Valószínűleg a Google hátrébb sorolt, mert weboldalad nem volt kellően aktualizálva, esetleg hiányos, nem megfelelő tartalmakat teszel közzé.

  • Ha látogatód ugyan elég sok van, de annak nagyon kis része jut el a megrendelésig. Valószínűleg a honlap grafikájának és kialakításának a célcsoportot megszólító ereje megkopott. Unalmas a grafika, régi trendeket használsz, régi “stratégiákat” követsz. A látogatók nem konvertálódnak át vásárlókká.

  • Ha teljesen új arculatot szeretnél. A cég kibővült, szélesedett a szolgáltatás köröd, így új brand mögé szeretnéd helyezni az internetes jelenlétet. Sokszor egyszerűbb és könnyebb, gyorsabb egy teljesen új honlapot készíteni, mint egy régit foltozgatni. Főleg, ha a régi honlap olyan elemeket is tartalmaz, amik ma már elavultnak számítanak.

  • Ha funkció bővítésre kerül sor. Új szekciókat, tartalmi egységeket szeretnél a honlapon, ám annak felépítése, arculata nem támogatja a bővíthetőséget.

  • Ha statikus honlapod van és szeretnéd magad szerkeszteni a tartalmaidat. Szeretnél tartalomkezelő rendszert.

Honlap újratervezés

Mik a felújítás lépései?

Felhasználók bevonása

Ha már van visszatérő felhasználói körünk, érdeklődjünk náluk kérdőívekkel, szavazással, hogy mennyire találják jól használhatónak weboldalunkat, mi az amin változtatnának, milyen igények merülnek fel. A legfontosabb dolog, amikor újratervezésben gondolkozol, hogy kísérd figyelemmel a közösség viselkedését, visszajelzéseit. Használd ki a közösségi médiát. Előfordul, hogy sok felhasználó inkább maradna a rossz oldalon, ezért meg kell mutatni nekik, hogy az arculatváltás valójában az ő professzionálisabb kiszolgálásukra jön létre.

Design, arculat frissítés

Nem kell minden új trendet fejvesztve követni, de ha észre vesszük, hogy a neten már egy egészen más stílust képviselnek a honlapok, mint a sajátunk, akkor ideje kicsit ráncba szedni weboldalunkat. Sokan megszokják (megszeretik) a régi elavult designt, és nehéz válnak meg tőle, de nem is minden esetben jó a teljes arculat váltás. Ha már van egy több éve bejáratott ügyfél köröd, nem tanácsos lesokkolni őket egy hirtelen éles váltással. Bár általában egy új külső jót tesz a honlapnak, a látogatottságnak, így végső soron a vállalkozásnak is.

Naprakész információk

A weboldalak nem örökre készülnek. Az internetes trendek, a technológia és a design folyamatosan fejlődik, változik. Ezáltal naprakészségre és versenyre kényszerít mindenkit. Nagyon nagy hiba, hónapokig hozzá sem nyúlni a weboldalhoz. Aki fél éve nem frissített semmit weboldalán, az ne csodálkozzon. Se promóció, se hír, se új referenciák, helyette tavalyi rendezvényfotók, és több hónapos hírek, hozzászólások vannak. Arról árulkodok, hogy a te szolgáltatásod gyenge minőségű, így nincs okom arra, hogy tőled vásároljak és a Google-nak sincs oka arra, hogy téged előrébb soroljon.

Igényes tartalmak

A tartalmakat időnként át kell nézni, átalakítani, átfogalmazni, újragondolni. Időnként felül kell vizsgálnunk, hogy a honlapunk szerkezete megfelel-e még az aktuális elvárásoknak. Nincsenek kőbe vésett szabályok arra, hogy milyen legyen a honlapod, de érdemes körültekintőnek lenni. A tartalomra, külsőre vonatkozó szabályok, tippek, leginkább kutatásokon, méréseken, vizsgálatokon alapulnak. Ma már szinte mindent lehet mérni, így azt is, hogy egy honlapon mit- és mennyi ideig néznek a látogatók. Ha egy szekció vagy szövegrész nem vált be, egyszerűen váljunk meg tőle.

Ésszerű navigálás

Győződj meg arról, hogy a főmenü használatán kívül is egyszerűen lehet navigálni. Linkek és Call to Action-ok kattintása után is mindig tudja a felhasználó pontosan hol van, nem veszik el a weboldalon.

Pénz

Sokan nehezményezik, hogy “megint” fizetni kell a honlapért. Nos alapvetően egy honlapért folyamatosan fizetni kell, ha bármire is jutni akarunk vele. A tárhely bérletet is folyamatosan fizetjük. Fizetjük a hirdetéseket, fejlesztéseket, karbantartást stb. A weboldal olyan mint egy gyerek, ha egyszer bevállaljuk, foglalkozni kell vele.

Ha úgy gondolod, ráférne a honlapodra a ráncfelvarrás, vagy nagyobb tatarozás, Írj nekem!
Nagyszerű, elolvastad! Oszd meg a világgal!

Írta: Pócsik Emese webdesigner

2007 óta dolgozom a design szakmában. Munkáim nagy részét céges weboldalak, portálok tervezése teszi ki. Rólam bővebben »

Iratkozz fel értesítési csatornámra!

Tetszett a bejegyzés? Iratkozz fel csatornámra és küldök Neked E-mail értesítőt, ha ehhez hasonló új cikk kerül fel a blogra.