Miért nem okádja a pénzt a weboldal?

  • 2017. 08. 23.
  • olvasási idő: 4 perc

A vállalkozások amolyan kötelező kiadásként tekintenek a weboldalra, megpróbálják a lehető legkevesebbet költeni rá, ezért jó pár oldal nem is éri el a célját. Nem hoz vevőt, nem hoz bevételt, üzleti szempontból teljesen haszontalan. Sok esetben nincs elképzelés az elérendő célokról sem. A fejlesztőtől várják, hogy az kitalálja, hogyan működjön az ügyfél cége.

Gyakori (és teljesen irreális) elvárás, hogy a weboldal magától csinálja a pénzt, lehetőleg úgy, hogy ne kelljen vele foglalkozni, csak hátradőlve várni a milliókat a számlán.

Van egy rossz hírem:

A marketing tevékenység hozza az ügyfelet, NEM a weboldal. 

A weboldal csak egy marketingeszköz, ami megadja Neked a lehetőséget, hogy marketingezz, bevételt csinálj. Rajtad áll hogyan használod ki.

Magától sajnos egyik elkészült honlap sem fog pénzköpő automataként működni. Ha van egy halászhálód, akkor dobd is be a vízbe, mert maguktól a halak nem ugrálnak ki, hogy te jóllakjál.

Egy jó honlappal is nehéz vevőt szerezni marketing nélkül

A weben egyre többen jelen vannak. Nagyon sok hasonló profilú szolgáltatás létezik, szinte nincs olyan, amire ne lenne legalább 3-5 weboldal. A játszma nem ott dől már el, hogy van-e weboldalad, vagy nincsen. Ez alap, mindenkinek van. Az nyer, aki karbantartja, frissíti és folyamatos marketing stratégiával terelgeti a felhasználóit a vásárlás felé.

Általában egy újonnan készült honlapnak az a legnagyobb baja, hogy – bár technikailag kivan maxolva – nincs látogatója. Még mindig van, aki meg kérdezi, hogy miért nem jön fel a Googleben az oldala elől, holott két hete kész van. 2017-ben a SEO = hasznos, releváns, gyakran frissülő tartalom + baromi erős közösségi média marketing. Ha ez nincs, akkor semmi oka a Googlenak, hogy téged előre soroljon, hiába van az oldaladnak jó technikai indexe.

Nem használod az ingyenes eszközöket

Léteznek ingyenes marketing eszközök, de sajnos a vállalkozások zöme nem használja ki, mert vagy nem értenek hozzá, vagy nincs idejük/kedvük foglalkozni ezekkel a lehetőségekkel. A blog írás például ingyen van, még sem írnak. A Facebook oldal üzemeltetése is ingyen van. A Google ad egy teljesen ingyenes mérőeszközt (Analitics), ami alapján folyamatosan mérheted az oldalad hatékonyságát, de fogalmad sincsen mit kellene látni rajta.

Az online marketingnek nem titka, hanem ára van

A fizetett hirdetés is folyamatosan drágul, egyre többet kell fizetni ugyanakkora hatékonyságért. Emellett fizetni kell az online szakemberek munkájáért, illetve fizetni kell a célcsoport elérése után is. Kevés pénzből nyilván kis eredményt lehet elérni, vagy az is lehet, hogy semmit, mert egy küszöbszint alatt a pénzed egyszerűen nem térül meg. 3000 Ft az nem befektetés, hanem pénzégetés, abból inkább menj el ebédelni egy jót. Itt is igaz az élet nagy igazsága, miszerint “mindenki annyit kap vissza, amennyit belefektet”.  

Mennyit költ évente egy kisebb cég online marketingre?

( Az alábbi számok becslések például egy kisvárosi kozmetika, egy vidéki étterem, vagy egy kisebb webáruház esetén. A költségek a cég méretének és szolgáltatási területének függvényében változhatnak.)

Költségek 1 hónap 1 év
Domain és Tárhely bérlés átlagosan 850 Ft 10 000 Ft
Weboldal havi karbantartási díj
(Havi 4 óra, bővítmény frissítés, pár új bejegyzés felrakása)
20 000 Ft 240 000 Ft
Online marketinges
(Kampányokat tervez, hirdetéseket állít be, hírlevelezik, Havi 5 óra)
25 000 Ft 300 000 Ft
Grafikus
(hirdetési kampányhoz grafikát, bannereket, kreatívokat, landing oldalakat készít)
15 000 Ft 180 000 Ft
Facebook hirdetés összeg
(hirdetésre szánt konkrét összeg)
20 000 Ft 240 000 Ft
Google Adwords hirdetés összeg
(hirdetésre szánt konkrét összeg)
20 000 Ft 240 000 Ft
Összesen (kb) 101 000 Ft 1 010 000 Ft

Nagyon jól látszik a fenti számokon, hogy nem 250 000 – 300 000 forintos weboldal a drága, a súlyos összegeket valójában a weboldal elkészülte után fizeted. Ha most a szívedhez kaptál ezektől az összegektől, akkor át kellene gondolni azt, hogy mennyire éri meg számodra vállalkozni egyáltalán. Ki tudja-e termelni a vállalkozásod ezeket a pénzeket úgy, hogy bevételed is maradjon.

Akkor mi a megoldás?

Legyen marketing stratégiád. Legyen terved arra, hogy honnan lesz vevő a webáruházadban, honnan lesz vevő a szolgáltatásodra. Tervezz éves ütemtervet, kampányokat, gyakran frissülő tartalmat. Építs közösséget a szolgáltatásod/terméked köré a közösségi médiában. Nyilván ehhez semmi köze a webfejlesztőnek, ezek mind marketing feladatok. Ehhez vagy megbízol egy marketing specialistát, vagy ilyen irányú képzéseken elsajátítod, hogy hogyan kell hatékonya marketingezni és ami legfontosabb, csinálod!

Nagyszerű, elolvastad! Oszd meg a világgal!

Írta: Pócsik Emese webdesigner

2007 óta dolgozom a design szakmában. Munkáim nagy részét céges weboldalak, portálok tervezése teszi ki. Rólam bővebben »

Iratkozz fel értesítési csatornámra!

Tetszett a bejegyzés? Iratkozz fel csatornámra és küldök Neked E-mail értesítőt, ha ehhez hasonló új cikk kerül fel a blogra.