A minőségi vizuális kommunikáció az online marketingben

Online marketing nem létezik vizuális tartalom nélkül. Ha webáruházban, weboldalban, vagy csak egy Facebook oldalban gondolkodsz, mindenképpen legyen terved arra, hogy honnan lesz megfelelő minőségű, jogtiszta képanyagod. A képi és videós tartalmak mára az online kommunikáció szerves részei, a közösségi média nélkülözhetetlen elemei, hiszen a fotók generálják a legnagyobb aktivitást.

A környezetünkből érkező információ 90%-a vizuális jellegű és ennek a feldolgozása a leggyorsabb az agyban. A vizuális elemek, képek, grafikák, illusztrációk azonnal érzelmeket ébresztenek a szemlélőben, ezek az érzelmek pedig befolyásolhatják döntéseinket, pozitív és negatív irányba is. Jó minőségű, releváns képekkel az érdeklődés fenntartható, az elköteleződés növelhető, szimpátia alakul ki a szemlélőben. A rossz minőségű fotók viszont eredményezhet hitelvesztést és bizalmatlanságot, vagyis igénytelen képekkel vásárlókat lehet veszíteni.

budapart

A kép olyan univerzális nyelv, amit lakóhelytől, anyanyelvtől függetlenül mindenki ért, ezáltal egyszerűbben és közérthetően közvetíthetjük üzeneteinket szavak nélkül is.

Azokat a cikkeket és blogokat, melyek releváns képeket tartalmaznak 90%-al többen olvassák. Egy webáruházban a termék kiválasztassa is a fotó alapján történik. Online marketing stratégiádhoz elengedhetetlenek a megfelelő minőségű és üzenetű fotók.

Márkaépítés

Egy céges arculatban rendkívül fontos az egységes és igényes megjelenés, melyhez a fotók is hozzátartoznak, épp úgy mint a logó, vagy a névjegykártya. A marketing csomag szerves része, egyáltalán nem számít extrának, sőt az a minimum, hogy legyen rólad legalább pár normális profilkép.

A márka építés legjobb eszköze a rendszeres, minőségi vizuális tartalom. A fotós elmegy lefotózni az irodahelyiséget, az alkalmazottakat, a legújabb referenciáidat, a munkafolyamatokat stb.

Ha igazán egyedi akarsz lenni, akkor érdemes videóban is gondolkodnod. Egy céges kisfilmmel, vagy animációval lekörözheted a konkurenciát, feljebb pozicionálhatod magad, minőségibb ügyfeleket szerzel, akár árakat is tudsz emelni.

timesafe

Stock fotók

A neten nagyon sok fotóadatbázis megtalálható, ahol olcsón vásárolhatunk képeket. Viszonylag sok fotó elérhető akár ingyenes is, de vigyázz, ezek nagy része már “el van koptatva”. Akár laikus felhasználóknak is szembetűnhet, ha ugyanaz képpel reklámoznak egy fogászatot mint egy kozmetikát. Ha stock fotót akarsz használni, akkor érdemes fizetőset, azon belül is nem a legnépszerűbbeket választani.

Fontos még, hogy olyan fotókat válassz ki, amik bele illenek a céged attitűdjébe. Ha Magyar a céged akkor Magyar embereknek kinézőt válassz. Ha blogot vezetsz akkor érdemes egy kredites csomagra előfizetned, hiszen a bejegyzések illusztrálásához nélkülözhetetlenek a képek.

“Majd én lefotózom magunkat!”

Inkább ne! A kamerás mobilok világában mindenki fotósnak érzi magát. De nem vagy az! Pont úgy, ahogy a Photoshop letorrentezésétől sem leszel designer. Egy cég vizuális kommunikációjában a gyenge minőségű, mobilos fényképek nem felelnek meg a minőségi elvárásoknak. Ezeknek a képeknek maximum a közösségi médiában, vagy esetleg a blogban van helyük.

A mobiltelefonos “fotózás” csak a jéghegy csúcsa. Viszonylag sok embernek van már otthon digitális fényképezőgépe, talán professzionális kamerája is és ettől azt gondolja, hogy Ő is letud nyomni egy gombot. A fotózás egy külön szakterület, amit éveken keresztül tanulnak a fotósok. Egy jó géptől még nem leszel fényképész!

office-bad

Bízz meg profi üzleti fotóst

Legalább annyira híg ez a szakma is mint a webdesign. Nagyon könnyen belefuthatsz amatőrökbe, akik érettségi tablót, igazolványképeket, meg gimis osztályképet fotóztak. Fontos, hogy olyan fényképészt találj, aki marketing- és üzleti szemlélettel fotóz, ha csak nem akarsz egy öltönyben feszengő bohócnak kinézni mintás háttér előtt.

Sok fotós munkáiból dolgoztam már, de kevés alkalommal kaptam olyan forrás anyagot, ami tényleg megfelelt a célnak és nem kellett órákat retusálni. A legtöbb hiba ott van, hogy nem jó a kompozíció és a képek nem célirányosan vannak lőve. Amennyi levágott végtagot én már visszanövesztettem…

A másik a világítás, vagy alkalmazkodás a fényviszonyokhoz. Egy magát fotósnak hívó ember tudja már kiszűrni a tükröződést könyörgöm! Tudja már, hogy hogy kell beállnom ahhoz, hogy az előnyösebb arcomat mutassam! Tudjon már összerakni egy kompozíciót! Ezek mind olyan fontos szempontok, amiket a falunapi rendezvény fotósnál valószínűleg nem fogsz megkapni.

fotozas

A bejegyzéshez illusztrálásához Frei Rita fotográfus szolgáltatta a minőségi képanyagot, aki stratégiai partnerem, üzleti fotózásban. Nézzétek meg munkáit: ritafrei.com
Nagyszerű, elolvastad! Oszd meg a világgal!

Írta: Pócsik Emese webdesigner

2007 óta dolgozom a design szakmában. Munkáim nagy részét céges weboldalak, portálok tervezése teszi ki. Rólam bővebben »

Iratkozz fel értesítési csatornámra!

Tetszett a bejegyzés? Iratkozz fel csatornámra és küldök Neked E-mail értesítőt, ha ehhez hasonló új cikk kerül fel a blogra.