A tartalommarketing az egyenes út weboldalad hosszútávú sikeréhez

Sokakban felmerül a kérdés, hogy milyen módok léteznek egy weboldal hatékonyságának tartós növelésére? Nos a legjobb, legeredményezőbb és legtartósabb módja ennek a tartalommarketing. Ez a stratégia egy hosszú távú marketing módszer, aminek lényege, hogy tartós kapcsolatot teremts a felhasználókkal, vásárlókkal. Fő szempontja hasznos és érdekes információkkal ellátni a célközönséget. A tartalom mindig egy jól körülhatárolt célcsoport, vagy szegmens számára készül, alkalmazkodva annak információs igényeihez, vásárlási szokásaihoz.

content-marketing

A tartalom marketing célja az ügyfelek megszerzése, meggyőzése és megtartása nem pedig a konkrét eladás. Ebből kifolyólag nem egyik napról a másikra fogja növelni a látogatottságot, és nem jár azonnal bevétel növekedéssel.

Elég gyakran kérdezik tőlem, miért erőltetem annyira a minőségi tartalmazást, designer létemre? A szép és menő tervek mit sem érnek, ha nincsenek meg töltve tartalommal. Mint egy gyönyörű estélyi ruha, amit soha nem vesz fel senki.

Valóban értékes tartalmat gyártani a webre, Facebookra, saját blogodra rengeteg munka, viszont az online sikerhez nélkülözhetetlen. Jó hír viszont, hogy nem kell marketinges végzettség ahhoz (kis- és középvállalkozások szintjén), hogy a saját termékedről szolgáltatásodról beszélni tudj, hiszen pont azért fogtál vállalkozásba, mert szakembere vagy az adott témának. Ha pár tippet, szerkezetre vonatkozó tanácsot kipróbálsz, tartalmad meg fogja állni a helyét, amivel az olvasók és a keresőmotorok is elégedettek lesznek.

Miből lehet tartalmat előállítani? Nagyjából bármiből: Blog, Infógrafika, Esettanulmány, Termékbemutató, eBook, Útmutató, stb … Lényeg, hogy értékes információt hordozzon magában a tartalom.

Amit érdemes betartani:

  • A weboldalt a felhasználóknak készítsd, ne a keresőmotoroknak!
  • Ne téveszd meg a felhasználókat!
  • Kerüld a trükköket és a találati lista manipulálására tett törekvéseket!
  • Tedd fel magadnak a kérdést: Segítené-e a honlapod a felhasználóknak akkor is, ha a keresőmotorok nem léteznének?
  • Egyértelműség, pontosság és tények. A hiányos vagy hibás érveket, nem bizonyított állításokat, következetlenségeket a felhasználók nem díjazzák.
  • Világosan és tömören fogalmazz, megfelelő szóhasználattal és stílusban.
  • Ellenőrizd az általad közölt információ pontosságát, győződj meg róla, statisztikákból, vagy egyéb háttér információkból, hogy tényeid valóban helytállóak.

Egyre több cég (még itt Magyarországon is) kezdi felismerni, hogy a tartalommarketing egy fontos lépés a hitelesség fokozása és a márkaépítés érdekében. Szerencsére egy induló tartalommarketing stratégiához nem kellenek drága eszközök, indulásnak elég egy erős, tudatosan felépített blog is. Ez a stratégia leginkább energia befektetést igényel, rendszeresen minőségi tartalmakat kell produkálni.

Tartalommarketing és a SEO

A keresőoptimalizálás alapja a mai világban csak a minőségi tartalom lehet. Ez a tartalom fog majd találati listán előre vinni. A keresőoptimalizálás és a tartalommarketing egymással sok szálon összekapcsolódik. Hatékonyan erősíthetik egymást, de csak olyan tartalommal lehetünk sikeresek, amilyet nem kínál senki más (vagy csak kevesen), és választ ad a felhasználókat foglalkoztató problémákra. Ránk mutató linkek kiérdemlése értékes tartalom által a legbiztosabb módja annak, hogy a Google-ben is versenyképes eredményeket érjünk el.

A publikáció gyakorisága és mennyisége, illetve a látogatószám között szoros kapcsolat van, így a sikerhez a kiváló tartalom kevés, ha azt nem a megfelelő gyakorisággal és mennyiségben produkáljuk. Minél több tartalmat teszel közzé, annál többen látogatnak. Az elkészített tartalmat célszerű reklámozni, az interaktivitásról, közösségi médiáról is gondoskodni, ha kérdés, vélemény merül fel az olvasókban. Az online tér figyelése mai viszonylatban nem elhanyagolható!

Megtérül a töménytelen munka, fáradság és pénz, amit abba fektetsz, hogy tartalommal márkát építs és nyereséget termelj, de csak akkor, ha minél előbb elkezded.

Nagyszerű, elolvastad! Oszd meg a világgal!

Írta: Pócsik Emese webdesigner

2007 óta dolgozom a design szakmában. Munkáim nagy részét céges weboldalak, portálok tervezése teszi ki. Rólam bővebben »

Iratkozz fel értesítési csatornámra!

Tetszett a bejegyzés? Iratkozz fel csatornámra és küldök Neked E-mail értesítőt, ha ehhez hasonló új cikk kerül fel a blogra.