Webes kommunikáció

Egy jó webdesign sokkal több, mint egy esztétikusan elkészített felhasználói felületet. A látogatók interakcióinak irányítása nélkülözhetetlen az ajánlatkérés, vásárlás felé vezetéshez.Milyen eszközökkel tudjuk növeli eladásainkat, hogyan tudjuk irányítani látogatóinkat az oldalon, hogyan bírhatjuk őket maradásra?

A felhasználók vásárlási, információ szerzési szándékkal érkeznek weboldalunkra. Mindössze 3-10 másodperc áll rendelkezésünkre, hogy a látogatókat maradásra bírjuk, ezért megfelelő grafikai eszközökkel meg kell ragadnunk a felhasználók figyelmét. Az hogy mit hova helyezünk el, mekkora méretben, milyen színnel, mind pszichológiai hatással van az emberekre.

Kutatások bizonyítják, hogy a legtöbb figyelmet az “Above the Fold” terület kapja vagyis a weboldalak gördítés nélkül látszódó területe. A különböző képernyőfelbontások miatt, a design kialakítása, valamint a fejlesztés során általában a legtöbb felhasználó által használt felbontást vesszük figyelembe. Marketing szempontból is ez a weboldal legértékesebb területe. A legfontosabb híreket, illetve a legmagasabb prioritásban lévő információkat az első képernyőre érdemes elosztani, mivel az emberek legtöbbje, nem a bal felső sarokból kezdi el az oldal böngészését, hanem a monitor felső egyharmadától indul el az oldal feltérképezésére.

Fontos, hogy szolgáltatásainkat egyértelműen emeljük ki. Ajánlatkérés jól látható helyen szerepeljen az oldalon, kiemelkedjen az oldal designjából. Kiemelő színeket ne halmozzuk, maximum 1-2 használjunk. Az emberek, arcok használata fontos lehet hiszen ez egyfajta pszichológia a meggyőzés, hogy az emberek vegyenek valamit. Navigáció kialakítására fokozottan figyeljünk. Ez alatt nem kizárólag a főmenüt értjük. Hanem olyan cselekvésre buzdító kifejezéseket, linkeket, amik a felhasználókat irányítják az oldalon.

Nagyon ritka az olyan weboldal, ami elkészülte után tökéletes marketing szempontból. Megfelelő elemzések után a legtöbb esetben korrigálni kell a lehetőségek jobb kihasználhatóságáért. Sokan kérkednek azzal, hogy az ő weboldalukat bizony nagyon sokan látogatják, ami persze egy nagyon jó dolog, de lényegesebb kérdés az, hogy emellett mennyit vásárolnak, vagy kérnek-e ajánlatot. Ha a statisztikák szerint sokan látogatják, de még sincs elég megrendelés, akkor baj van a marketinggel.

Nagyszerű, elolvastad! Oszd meg a világgal!

Írta: Pócsik Emese webdesigner

2007 óta dolgozom a design szakmában. Munkáim nagy részét céges weboldalak, portálok tervezése teszi ki. Rólam bővebben »

Iratkozz fel értesítési csatornámra!

Tetszett a bejegyzés? Iratkozz fel csatornámra és küldök Neked E-mail értesítőt, ha ehhez hasonló új cikk kerül fel a blogra.