Gyik

Gyakran felmerülő általános kérdések a weboldal tervezéssel kapcsolatban

Hogyan szerezzek látogatókat a weboldalamra?

Rengeteg ingyenes használható felületet létezik, amin népszerűsítheted magad. Facebook, Twitter, Google + … stb.
Emellett Google Adwords- vagy Facebook hirdetéseken keresztül is tudsz látogatókhoz jutni, hiszen itt határozott céllal keresnek az érdeklődők. Egy új weboldalt érdemes a meglévő partnerek felé is népszerűsíteni, esetleg linket cserélni, facebook oldaladon véleményeztetni a rajongókkal. A linképítést se hagyd ki, jó ha minél több külső, független hivatkozás mutat a weboldaladra.

Mit kell biztosítanom weboldalam elkészítéséhez?

Amire általában szükség van, főoldali szövegek, kép anyagok, tervezett menüpontok, kapcsolati adatok, kulcsszavak összeírása. A tervezést megkönnyíted, ha az alábbiakra részletesen válaszolsz.

1. Mi a honlap célja? Pár mondat a cégről, szolgáltatásról, amit a leendő weblap be fog mutatni.
2. Kik a honlap célcsoportja?
3. Mik azok az előnyök, amiért tőled érdemes vásárolni, vagy szolgáltatásaidat igénybe venni? Mik azok az értékek, amiket a márkád / céged képvisel, vagy szeretnéd, hogy képviseljen az interneten.
4. Milyen problémákra ad megoldást a te terméked, szolgáltatásod. Egyszerűbben, mire jó a terméked?
5. Vásárlás, megrendelés mente, hogyan zajlik? Mlyen értékesítési folyamatra gondoltál?
6. Milyen (írásos) visszajelzések, vélemények vannak a szolgáltatásról?
7. Milyen megjelenést, stílust, szinvilágot képzeltél el a leendő weblapnak.

Mi az a tartalomkezelő (CMS) rendszer?

Általánosságban elmondható, hogy a tartalomkezelő rendszer egy szoftver, amely kezeli a weboldal tartalmát. Célja, hogy a tartalmak dinamikusan frissíthetők legyenek, illetve a tartalmi egységeket adminisztrációs felületen keresztül módosítani, ütemezni lehessen. Ma már nagy számú Content Management Systems (CMS) közül lehet választani, legnépszerűbbek a WordPress és a Joomla. Ezeket a nyílt forráskódú rendszereket szabadon le lehet tölteni és módosítani tetszés szerint, hogy megfeleljen a speciális igények kielégítésére.

Mik egy honlap elkészítésének lépései?

Egy komplett weboldal elkészítése összetett feladat. Nagyrészt az alábbiakból áll össze:

1. Konzultáció, Projekt egyeztetése, leírása
2. Forrásanyag előkészítése
3. Hálóterv elkészítése
4. Designterv elkészítése
5. Tervek Jóváhagyása
6. A működő weblap elkészítése
7. Publikálás

A munkamenetről bővebben

Mely böngészőkben fog jól működni a weboldalam?

A weboldal megtervezése előtt gondolnod kell arra, hogy a célcsoportodnak milyen erőforrásai vannak.
Ha a célcsoport (pl nyugdíjasok) régebbi böngészőket használ, akkor a technológiai újításokat, legújabb HTML5 és CSS3 előnyeit nem fogod tudni megfelelően kihasználni például Internet Explorer 7 ben.
A top 3 böngésző 2013 szeptemberében: Google Chrome (53%), Mozilla Firefox (28%), Internet Explorer(12%).
Ha szabványosan van felépítve a weboldalad, akkor az újabb böngészőkben biztosan megfelelő lesz annak kinézete, működése.

Viszonylag sok látogatóm van, de kevés a megrendelés. Miért?

Leggyakoribb oka ennek a jó marketing hiánya. Nem értékesítesz a weboldaladon elég jól. Nem vezeted a vevőket a megrendelés felé. Nincsenek a honlapodon cselekvésre buzdító kifejezések, kiemelések.
A látogatók nem konvertálódnak vásárlókká, mert valahol az értékesítési folyamatban ( ha egyáltalán van ) elvesznek, visszafordulnak vagy kilépnek. Ennek oka lehet, a bonyolult navigáció, a túlzsúfoltság, vagy zavaró grafika.

Tudom bővíteni a weboldalamat a jövőben?

Ha jók az alapok, akkor igen. Ha eleve rossz alapokra épült a weboldalad, arra sajnos nagyon nehéz később építeni. A bővíthető struktúrára a tervezéskor gondolni kell. Egy átgondolatlan honlap gyakran lecserélésre kerül, mert további lépéseket pl SEO nem lehet megvalósítani.

A weboldalamon kevés a látogató. Mi ennek az oka?

Tedd fel magadban a kérdést, hogy lehetőségeidhez mérten minden látogatószerzési csatornát kihasználtál-e. Keresők, fórumok, közösségi oldalak, cégkatalógusok, online hirdetések, offline csatornák.

Hogyan tudok jó pozícióba kerülni a Google keresőben?

A weboldalad tartalma, struktúrája, népszerűsítése optimális kell, hogy legyen az adott területen. Keresőoptimalizálásra már a honlap tervezése kor gondolni kell. Érdemes ergonomikus, tartalmas weboldalakat létrehozni, ami megfelelő szinten segíti a látogató tájékozódását.

Honnan tudom, hogy a weboldalamat hányan látogatják?

A Google Analytics összekapcsolása a kész weboldaladdal elengedhetetlen. Minden percről, eseményről visszajelzést kaphatsz. Néhány perc alatt megtudhatod, hogy a weboldaladat hányan látogatták, kik voltak azok, mikor történt mindez, honnan érkeztek és mit néztek meg. Ezek nagymértékben segítenek az értékesítés hatékonyságának növelésében.

Ki írja a weboldalamra a szövegeket?

Általában a weboldal tulajdonosa szokta megírni, mert az adott témát Ő ismeri legjobban. Jó értékesítési szöveget, vagy egyáltalán olyan szöveget, ami webes környezetben megállja a helyét azonban nem olyan könnyű írni. Néhány tippet ehhez itt is olvashatsz. A siker érdekében ajánlott szövegírót megbízni, hogy ellenőrizze, javítsa ki ez esetleges hibákat, vagy rendszeresen írjon minőségi cikkeket, híreket a weboldaladra.

Mi legyen a weboldalam neve?

A weboldal neve (domain név) akkor a legjobb, ha tükrözi a termékedet, szolgáltatási területedet. A látogatók ritkán keresnek cégnévre vagy márkanévre, kivéve ha az már ismert és a köztudatba már jól beépült.

Mennyi időbe telik egy honlap elkészítése?

Csak úgymint az árazás ez is honlap bonyolultságától függ. Általánosságban elmondható, hogy még egy egyszerűnek tűnő ( de igényesen elkészített ) honlapra is legalább másfél – két hónapot kell szánni. Bonyolultabb struktúrájú portálok esetében több hónappal is számolhatunk.

Mennyibe kerül egy honlap?

A rossz nagyon sokba, a jó rövid időn belül visszahozza az árát. A weblapok árát a kért funkciók, szolgáltatások és elvárások határozzák meg, továbbá, hogy milyen mértékben tartalmaz dinamikus elemeket. Egy adott projekt árazása rendkívül összetett, több tényezőből épül fel, amit az ügyfél egyedi elvárásainak felmérése után lehet pontosan megállapítani. Így általában egyedi ajánlatot kapsz a te elvárásaidhoz szabva.

Konkrét számadatokat itt találhatsz.